WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce



Słownik pojęć

Media/reklama/PR
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
Technologie
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z

Dodaj własne Terminy na literę L z kategorii Media/reklama/PR

Laminowanie
To rodzaj uszlachetnienia druku polegający na przyklejeniu do powierzchni zadrukowanej folii, tkaniny itd. Jednym z najbardziej popularnych sposobów laminowania w (...)
late pool
(ang. late 'późny', pool 'pula') rodzaj badania wyborczego; po zakończeniu głosowania ankieterzy oczekują na wyniki wyborów w danej komisji i (...)
Launch
pol. rozpocząć coś, uruchomić, wystrzelić, wypuszczać; wprowadzenie nowego produktu lub usługi na rynek
layer
(ang. 'warstwa') przezroczysta nakładka na obraz na stronie internetowej spełniająca funkcje reklamowe. (studio Mak)
Layout
Z jęz. ang. layout to układ graficzny. Termin ten jest powszechnie stosowany w reklamie i produkcji reklamowej i internetowej, służy (...)
LCW
zmienna przyporządkowująca każdemu z respondentów liczbę czytanych wydań danego tytułu prasowego w cyklu sezonowym. (studio Mak)
Lead
pol. czołówka, wprowadzać, prowadzić; początkowa część informacji prasowej, w której przedstawione są najbardziej istotne fakty; w leadzie powinny znaleźć się (...)
liczba czytanych wydań
(LCW) zmienna przyporządkowująca każdemu z respondentów liczbę czytanych wydań danego tytułu prasowego w cyklu sezonowym. (studio Mak)
Liderzy opinii
(ang. opinion leaders); osoby bądź organizacje, które mają wpływ na kształowanie opinii czy przekonań innych, np. eksperci, dziennikarze, autorytety, celebrities
Link
link (hiperłącze) - jeden z podstawowych elementów struktury Internetu; aktywne połączenie dwóch miejsc w sieci, które pozwala na szybkie przeniesienie (...)
Lista Robinsona
(znana w niektórych krajach pod nazwą Mailing Preference Service lub MPS).Lista Robinsona jest stosowanym z powodzeniem w wielu krajach systemem (...)
Lobbing \ Lobbying
rzecznictwo interesów; kontaktowanie się i przekonywanie członków ciał ustawodawczych i urzędników do określonych rozwiązań prawnych i administracyjnych
lobbysta
Lobbyści - zazwyczaj politycy, prawnicy czy dziennikarze. Coraz częściej do wywierania nacisków wykorzystywani są tzw. liderzy opinii publicznej, do których (...)
Logo
nazwa firmy lub jej skrót, zapisane w charakterystyczny sposób, czyli specyficznym krojem pisma, literami w firmowych kolorach, z wyróżnieniem niektórych (...)
Logotyp
nazwa firmy lub jej skrót, zapisane w charakterystyczny sposób, czyli specyficznym krojem pisma, literami w firmowych kolorach, z wyróżnieniem niektórych (...)
Low-end
rynek produktów charakteryzujących się niską ceną, skierowanych do osób o mniejszych wymaganiach i mniej zasobnych portfelach. Określenie często stosowane w (...)

Dodaj własne

Gorące informacje

Praca.Wirtualnemedia.pl

Zamów newsletter
SPRAWDŻ, CO ZYSKUJESZ