WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce



Słownik pojęć

Media/reklama/PR
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
Technologie
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z

Dodaj własne Terminy na literę S z kategorii Media/reklama/PR

Sales Promotion
marketingowa forma nacisku, wywieranego za pomocą środków masowego przekazu oraz innych środków, działając z góry ustalonym i ograniczonym czasie w (...)
Sampling
rozdawanie kilentom bezpłatnych próbek, organizowanie np. w sklepach degustacji.(studio Mak)
scoop
(ang. 'sensacja, bomba') istotna lub skandaliczna wiadomość opublikowana w jednej z gazet wcześniej niż w innych. (studio Mak)
Segmentacja rynku
Segmentacja rynku to procedura dokonania podziału rynku na względnie jednorodne grupy konsumentów, które z uwagi na podobieństwo cech ujawniają podobny (...)
Sesja
Seria odsłon na dowolnych witrynach internetowych nie przerwana przez przerwę dłuższą niż 30 minut. (Szkoła reklamy)
Share
Odsetek oglądających daną stację telewizyjną w stosunku do wszystkich oglądających telewizję w odpowiednim przedziale czasowym np. kwadransa, godziny, dnia, tygodnia, (...)
shelf talker
(ang. shelf: półka talker: mówca) Plansza reklamowa wisząca na krawędzi półki sklepowej. (Szkoła reklamy)
shield laws
Zapisy prawne, które określają prawa dziennikarza do ochrony źródła swych informacji(Szkoła reklamy)
Shock advertising
(od ang. połączenia słów shock - szok i advertising - reklama) to reklama posługująca się szokującymi treściami. Wykorzystuje wątki, które (...)
Short list
pol. krótka lista: lista kilku agencji (2-5), z którymi firma rozważa podjęcie współpracy; uzyskana w wyniku wstępnej weryfikacji informacji/ofert; najczęściej (...)
SHR
Udział w widowni telewizyjnej. Termin stosowany w badaniach marketingowych dotyczących mediów. Dokładnie termin ten określa jaki odsetek osób, które w (...)
SKU
W marketingu jednostka magazynowa - SKU (ang. Stock Keeping Unit, wymawiane jak ang. słowo skew) jest identyfikatorem służącym do zarządzania (...)
słowa kluczowe
słowa charakteryzujące daną stronę, pomocne przy korzystaniu z wyszukiwarek i katalogów. (studio Mak)
SMAR
Stowarzyszenie Małych Agencji Reklamowych
soundbite
sformułowanie łatwo wpadające w ucho
spikerzy korporacyjni
specjaliści w firmie, którzy są przygotowani do kontaktów z mediami
sponsor
(ang. z łc. 'poręczyciel') osoba lub instytucja finansująca albo współfinansująca jakieś przedsięwzięcie, imprezę kulturalną itp., najczęściej w zamian za reklamę (...)
sponsoring
(ang.) finansowanie jakiegoś przedsięwzięcia w zamian za reklamę własnych usług, produktów. (studio Mak)
spot
(ang.) krótki materiał reklamowy emitowany w telewizji lub radiu. (studio Mak)
Standardy bannerów internetowych:
1. 468 x 60 Pixels (Full Banner) 2. 392 x 72 Pixels (Full Banner with Vertical Navigation Bar) 3. 234 (...)

Dodaj własne

Gorące informacje

Praca.Wirtualnemedia.pl

Zamów newsletter
SPRAWDŻ, CO ZYSKUJESZ