SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nadawcy telewizyjni przeciw fałszywym reklamom na Facebooku

Największe duńskie kanały telewizyjne - DR i TV 2 - we wspólnej kampanii apelują do Mety, by wzięła odpowiedzialność za przetaczającą się przez jej serwisy falę fałszywych treści, np. reklam scamu z wizerunkami dziennikarzy. 

W filmie udostępnionym w mediach społecznościowych grupa szesnastu znanych duńskich dziennikarzy i dziennikarek, w tym m.in. Anders Lund Madsen i Divya Das, obala niektóre fake newsy na ich temat rozpowszechniane w serwisach Mety (Facebook, Instagram) w ramach oszustwa. Wideo trafiło do sieci po serii próśb do Mety o usunięcie fałszywych treści, które spełzły na niczym. Dodatkowo dziennikarze wysłali do Mety list otwarty. Domagają się od platformy wzięcia odpowiedzialności za publikowane w niej fałszywe treści. List podpisały największe duńskie media -  DR, BT i TV 2.

Zobacz: "Urbański nie żyje, a Mentzen zatrzymany". Plaga oszustw w mediach społecznościowych

Duńskie media mówią “dość” fałszywkom na Facebooku

Duńskie gazety „Politiken” i „TjekDek” ujawniły w kwietniu, że tysiące fałszywych kampanii reklamowych w serwisach Meta było wymierzonych w szczególności w dziennikarzy DR i TV2. Większości fake newsów big tech nie usunął, mimo że zostały zgłoszone jako fałszywe. Europejska Federacja Dziennikarzy (EFJ) wzywa Metę do wzięcia odpowiedzialności za ochronę wiarygodności i profesjonalizmu dziennikarzy oraz usunięcia wszystkich fałszywych postów ze swoich platform.

- W pełni popieramy decyzję o zgłoszeniu firmy Meta duńskiej policji. Najwyższy czas, by Meta wzięła odpowiedzialność za debatę publiczną, którą ułatwia. Czerpie ogromne zyski z oszukańczych reklam, które szkodzą zarówno ludziom, którzy w nie wierzą, jak i niewinnym dziennikarzom, których wiarygodność niszczą - powiedział Allan Boye Thulstrup, wiceprzewodniczący Duńskiego Związku Dziennikarzy oraz członek Europejskiej Federacji Dziennikarzy.

 

Wizerunki duńskich dziennikarzy co najmniej kilkukrotnie były wykorzystywane przez oszustów do uwiarygadniania swoich przekazów. Zdjęcia prezenterki DR Mette Bluhme Rieck i pracującej w TV 2 Ditte Haue zostały wykorzystane bezprawnie do promowania produktów odchudzających i bitcoinów. Wizerunek prowadzącej TV 2 Lise Rønne został pokazany w fałszywych reklamach bitcoinów.

Kampania ruszyła 2 maja.

Dołącz do dyskusji: Nadawcy telewizyjni przeciw fałszywym reklamom na Facebooku

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
R
Duzi gracze jak Microsoft od lat toleruje fałszywe, scamowe reklamy np. na portalu MSN (które udają artykuły).
Zgłaszanie (mimo, że taka opcja jest) niczego nie zmienia.
odpowiedź