SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Meta pomoże reklamodawcom. Ma lepsze narzędzia AI

Meta, do której należą Facebook i Instagram, przedstawiła udoskonalone funkcje Gen AI oraz inne narzędzia, które pomogą w rozwoju reklamodawcom.

Od teraz użytkownicy serwisów Mety mogą tworzyć kompletne warianty kreacji reklamowej, wykorzystując oryginalną grafikę. Dzięki temu możliwe jest także nakładanie tekstu na grafiki, generowanie nowych teł do zdjęć produktowych oraz rozszerzanie obrazów, aby lepiej pasowały do poszczególnych przestrzeni reklamowych.

Funkcja jest już stopniowo udostępniana użytkownikom, a w nadchodzących miesiącach zostanie udostępniona także możliwość dodawania podpowiedzi tekstowych (promptów), które pomogą silnikowi AI w dokładniejszym tworzeniu kreacji. 

Od dzisiaj możliwe jest również nakładanie tekstu na obrazy (jak na razie tylko w języku angielskim). Użytkownicy mogą wybierać spośród kilkunastu najpopularniejszych krojów pisma. Dodatkowo funkcja rozszerzenia obrazu, umożliwiająca płynne dostosowywanie kreacji do różnych formatów reklamowych, jest już dostępna w Aktualnościach (Feed) i Rolkach na Facebooku i Instagramie. 

Zobacz: Meta Platforms podwoiła zysk. Gorzej z prognozami

Gen AI: generowanie tekstu

Teraz funkcja generowania tekstu jest w stanie stworzyć nie tylko tekst podstawowy, lecz także warianty nagłówka reklamowego. Meta testuje także możliwość odzwierciedlania stylu komunikacji danej marki przy generowaniu tekstów przez AI poprzez wskazywanie kluczowych punktów sprzedaży i analizę poprzednich kampanii. Nowe funkcje są odpowiedzią na potrzeby marketerów oczekujących bardziej autentycznych i zróżnicowanych propozycji generowanego tekstu.

Narzędzie opracowywane jest z wykorzystaniem Meta Llama 3, kolejnej generacji naszego dużego modelu językowego (large language model), który otworzy nowe możliwości zwiększania skuteczności reklam. 

Właściciel Facebooka i Instagrama stopniowo wdraża funkcje GenAI (tylko dla tekstów anglojęzyczynych) i planuje udostępnienie ich użytkownikom na całym świecie do końca tego roku. 

Zobacz: Meta ogłasza ważną aktualizację dla reklamodawców z Polski 

Centralizacja funkcji generatywnej AI w ramach katalogu Advantage+ 

Wszystkie udoskonalone funkcje GenAI – oraz te, które były już dotychczas dostępne – będą zebrane w Menedżerze Reklam w ramach Materiałów reklamowych Advantage+. Dzięki umieszczeniu wszystkich funkcji generatywnej sztucznej inteligencji w jednym miejscu marketerzy będą mogli łatwiej obserwować korzyści płynące z automatyzacji i wykorzystania AI. Oznacza to szybsze tworzenie reklam i lepszą wydajność.  

Dołącz do dyskusji: Meta pomoże reklamodawcom. Ma lepsze narzędzia AI

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bambino
Niech Meta sama sobie pomoże walczyć ze scamem, który jest wszechobecny. ;]
odpowiedź