SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Jaka to melodia?” straciła widzów, ale nadal jest liderem

Nadawany w TVP 1 teleturniej “Jaka to melodia?” gromadzi od początku 2011 roku średnio 4,23 mln widzów, czyli mniej o 340 tys. niż rok wcześniej. Mimo spadku Jedynka pozostaje liderem w czasie emisji programu.

“Jaka to melodia?” nadawana jest od niedzieli do piątku ok. 18.30, a w soboty o 17.55. W okresie od 1 stycznia do 21 kwietnia br. udział TVP 1 w paśmie emisji teleturnieju wyniósł 30,71 proc. w grupie 4+ i 24,09 proc. w grupie 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

Rok wcześniej średnia widownia programu prowadzonego przez Roberta Janowskiego wynosiła 4,57 mln osób, co dawało stacji odpowiednio 32,73 proc. i 27,43 proc. udziału. Wtedy teleturniej nadawany był jednak tylko od niedzieli do piątku, a w okresie od 10 do 21 kwietnia teleturnieju nie emitowano ze względu na żałobę po tragedii smoleńskiej.

  Wszyscy 4+ 16-49
Okres AMR SHR % SHR %
01-01 / 21-04-2011 Wszystkie wydania 4 226 524 30,71% 24,09%
 
01-01 / 21-04-2011 Wydania niedziela-piątek 4 223 205 30,39% 23,98%
01-01 / 21-04-2011 Sobotnie odcinki specjalne 4 240 896 32,16% 24,55%
 
01-01 / 21-04-2010 Wszystkie wydania 4 568 884 32,73% 27,43%


Mimo spadku oglądalności programu, w czasie jego emisji zdecydowanym liderem jest TVP 1. Na drugim miejscu plasuje się TVN, nadająca w tym paśmie m.in. “Detektywów”, “Kuchenne rewolucje” czy “Wymiataczy”, co daje jej 19,48 proc. udziału. Trzeci jest Polsat (14,09 proc.), a czwarta TVP 2 (7,01 proc.). W grupie 16-49 kolejność stacji jest taka sama, ale przewaga Jedynki nad TVN jest mniejsza. 

Stacja Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
TVP 1 – Jaka to melodia? 4 226 524 30,71% 24,09%
TVN 2 680 487 19,48% 20,21%
Polsat 1 939 822 14,09% 16,31%
TVP 2 965 040 7,01% 5,95%


15 najpopularniejszych odcinków “Jaka to melodia?” w tym roku przekroczyło granicę 5 mln widzów. Najpopularniejszy z nich miał 6,19 mln oglądających przy udziale na poziomie 39,48 proc. Wyemitowano go 9 stycznia br.

Wpływy reklamowe z teleturnieju w okresie od 1 stycznia do 21 kwietnia br. wyniosły 50,3 mln zł. Rok wcześniej było to zaledwie 26,9 mln zł, ale wtedy program nie był nadawany w soboty, po tragedii smoleńskiej przez ponad tydzień nie było go na antenie, teleturnieju nie pokazano też kilka razy w lutym ub.r. ze względu na transmisje z igrzysk olimpijskich (dane cennikowe netto, bez rabatów). 

  Wszyscy 4+
Data Godz. (r) AMR SHR %
09-01-2011 18:27 6 191 785 39,48%
01-01-2011 18:11 6 065 587 38,37%
06-02-2011 18:26 5 943 156 38,41%
02-01-2011 18:18 5 648 526 34,54%
27-02-2011 18:26 5 642 762 36,13%
16-01-2011 18:24 5 601 228 37,64%
06-03-2011 18:25 5 546 272 35,32%
06-01-2011 18:44 5 485 067 34,37%
23-01-2011 18:25 5 460 211 34,94%
13-02-2011 18:25 5 369 757 35,38%
20-02-2011 18:25 5 345 234 35,18%
26-03-2011 18:25 5 311 116 34,85%
13-03-2011 18:25 5 131 921 34,43%
05-02-2011 17:57 5 122 406 37,23%
30-01-2011 18:25 5 120 513 32,78%


Z danych telemetrycznych wynika, że teleturniej “Jaka to melodia?” śledzą głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi oraz osoby z wykształceniem podstawowym. 

Profil TVP1 ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 42,88% 89
Kobiety 57,12% 110
Wiek  4-9 2,74% 46
 10-15 2,58% 38
16 - 19 2,00% 36
20 - 24 2,92% 37
25 - 29 3,55% 40
30 - 34 4,67% 56
35 - 39 4,63% 63
40 - 44 4,68% 73
45 - 49 7,37% 107
50 - 54 11,13% 138
55 - 59 11,95% 154
60+ 41,78% 207
Wlk. miasta Wieś 49,49% 126
< 50 tys. 23,21% 97
50-100 tys. 6,74% 78
100-200 tys. 5,69% 70
> 200 tys. 14,88% 74
Zawód Top management 4,89% 56
Pracownicy średniego szczebla 9,35% 62
Pracownicy fizyczni i rolnicy 19,53% 98
Emeryci 49,46% 193
Inni 16,76% 55
Wykształcenie Podstawowe 60,66% 134
Średnie 25,32% 86
Wyższe 8,69% 69
Inne 5,32% 42

“Jaka to melodia?” gości na antenie TVP 1 nieprzerwanie od 1997 roku.

Dołącz do dyskusji: “Jaka to melodia?” straciła widzów, ale nadal jest liderem

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dany
Kto to jeszcze ogląda?
...
0 0
odpowiedź
User
gosc
dobry artykuł,ale zamiast średniej niedziela-piątek i sobota lepiejby dać średnią od poniedziałku do piątku i dla weekendów no bo odcinki specjalne są w weekendy a w dni powszednie zwykłe i oglądalnośc tego programu mocno różni się w weekendy i dni powszednie.
Z top odcinkami także powinno być osobno dla tych weekendów i osobno dla dni powszednich,bo jak zauważyłem dni powszednie z weekendami nie mają szans,no bo w tych top odcinkach wszystkie pochodzą z niedziel z jeden,czy dwa są z sobót a jeden(6 stycznia)co prawda nie jest z weekendu,ale jest to święto,czyli i tak to odcinek specjalny a wydania z dni powszednich-nie ma.
I dlatego tak to powinno byc wg mnie,a najlepiej jeszcze wyniki z każdego wydania z osobna-wtedy wiadomo co i jak dokładnie i to każdy odcinek nawet taki,który był niespodziewanie wcześnie,czy póżno nadany z jakiś przyczyn,czy nawet miał jakąś niespodziewaną konkurencję(np jakiś mecz)i wtedy wiadomo byłoby czy ten mecz cs zaszkodził,czy też nie.
0 0
odpowiedź
User
MistrzCiętejRiposty
Z danych wynika, że program oglądają stare baby ze wsi po podstawóce.
Ich PO PROSTU UBYWA! (biologia)
0 0
odpowiedź