SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Jaka to melodia?” straciła widzów, ale nadal jest liderem

Nadawany w TVP 1 teleturniej “Jaka to melodia?” gromadzi od początku 2011 roku średnio 4,23 mln widzów, czyli mniej o 340 tys. niż rok wcześniej. Mimo spadku Jedynka pozostaje liderem w czasie emisji programu.

“Jaka to melodia?” nadawana jest od niedzieli do piątku ok. 18.30, a w soboty o 17.55. W okresie od 1 stycznia do 21 kwietnia br. udział TVP 1 w paśmie emisji teleturnieju wyniósł 30,71 proc. w grupie 4+ i 24,09 proc. w grupie 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

Rok wcześniej średnia widownia programu prowadzonego przez Roberta Janowskiego wynosiła 4,57 mln osób, co dawało stacji odpowiednio 32,73 proc. i 27,43 proc. udziału. Wtedy teleturniej nadawany był jednak tylko od niedzieli do piątku, a w okresie od 10 do 21 kwietnia teleturnieju nie emitowano ze względu na żałobę po tragedii smoleńskiej.

 Wszyscy 4+16-49
OkresAMRSHR %SHR %
01-01 / 21-04-2011Wszystkie wydania4 226 52430,71%24,09%
 
01-01 / 21-04-2011Wydania niedziela-piątek4 223 20530,39%23,98%
01-01 / 21-04-2011Sobotnie odcinki specjalne4 240 89632,16%24,55%
 
01-01 / 21-04-2010Wszystkie wydania4 568 88432,73%27,43%


Mimo spadku oglądalności programu, w czasie jego emisji zdecydowanym liderem jest TVP 1. Na drugim miejscu plasuje się TVN, nadająca w tym paśmie m.in. “Detektywów”, “Kuchenne rewolucje” czy “Wymiataczy”, co daje jej 19,48 proc. udziału. Trzeci jest Polsat (14,09 proc.), a czwarta TVP 2 (7,01 proc.). W grupie 16-49 kolejność stacji jest taka sama, ale przewaga Jedynki nad TVN jest mniejsza. 

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
TVP 1 – Jaka to melodia?4 226 52430,71%24,09%
TVN2 680 48719,48%20,21%
Polsat1 939 82214,09%16,31%
TVP 2965 0407,01%5,95%


15 najpopularniejszych odcinków “Jaka to melodia?” w tym roku przekroczyło granicę 5 mln widzów. Najpopularniejszy z nich miał 6,19 mln oglądających przy udziale na poziomie 39,48 proc. Wyemitowano go 9 stycznia br.

Wpływy reklamowe z teleturnieju w okresie od 1 stycznia do 21 kwietnia br. wyniosły 50,3 mln zł. Rok wcześniej było to zaledwie 26,9 mln zł, ale wtedy program nie był nadawany w soboty, po tragedii smoleńskiej przez ponad tydzień nie było go na antenie, teleturnieju nie pokazano też kilka razy w lutym ub.r. ze względu na transmisje z igrzysk olimpijskich (dane cennikowe netto, bez rabatów). 

 Wszyscy 4+
DataGodz.(r) AMRSHR %
09-01-201118:276 191 78539,48%
01-01-201118:116 065 58738,37%
06-02-201118:265 943 15638,41%
02-01-201118:185 648 52634,54%
27-02-201118:265 642 76236,13%
16-01-201118:245 601 22837,64%
06-03-201118:255 546 27235,32%
06-01-201118:445 485 06734,37%
23-01-201118:255 460 21134,94%
13-02-201118:255 369 75735,38%
20-02-201118:255 345 23435,18%
26-03-201118:255 311 11634,85%
13-03-201118:255 131 92134,43%
05-02-201117:575 122 40637,23%
30-01-201118:255 120 51332,78%


Z danych telemetrycznych wynika, że teleturniej “Jaka to melodia?” śledzą głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi oraz osoby z wykształceniem podstawowym. 

ProfilTVP1ADH %AFF
PłećMężczyźni42,88%89
Kobiety57,12%110
Wiek 4-92,74%46
 10-152,58%38
16 - 192,00%36
20 - 242,92%37
25 - 293,55%40
30 - 344,67%56
35 - 394,63%63
40 - 444,68%73
45 - 497,37%107
50 - 5411,13%138
55 - 5911,95%154
60+41,78%207
Wlk. miastaWieś49,49%126
< 50 tys.23,21%97
50-100 tys.6,74%78
100-200 tys.5,69%70
> 200 tys.14,88%74
ZawódTop management4,89%56
Pracownicy średniego szczebla9,35%62
Pracownicy fizyczni i rolnicy19,53%98
Emeryci49,46%193
Inni16,76%55
WykształceniePodstawowe60,66%134
Średnie25,32%86
Wyższe8,69%69
Inne5,32%42

“Jaka to melodia?” gości na antenie TVP 1 nieprzerwanie od 1997 roku.

Dołącz do dyskusji: “Jaka to melodia?” straciła widzów, ale nadal jest liderem

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dany
Kto to jeszcze ogląda?
...
odpowiedź
User
gosc
dobry artykuł,ale zamiast średniej niedziela-piątek i sobota lepiejby dać średnią od poniedziałku do piątku i dla weekendów no bo odcinki specjalne są w weekendy a w dni powszednie zwykłe i oglądalnośc tego programu mocno różni się w weekendy i dni powszednie.
Z top odcinkami także powinno być osobno dla tych weekendów i osobno dla dni powszednich,bo jak zauważyłem dni powszednie z weekendami nie mają szans,no bo w tych top odcinkach wszystkie pochodzą z niedziel z jeden,czy dwa są z sobót a jeden(6 stycznia)co prawda nie jest z weekendu,ale jest to święto,czyli i tak to odcinek specjalny a wydania z dni powszednich-nie ma.
I dlatego tak to powinno byc wg mnie,a najlepiej jeszcze wyniki z każdego wydania z osobna-wtedy wiadomo co i jak dokładnie i to każdy odcinek nawet taki,który był niespodziewanie wcześnie,czy póżno nadany z jakiś przyczyn,czy nawet miał jakąś niespodziewaną konkurencję(np jakiś mecz)i wtedy wiadomo byłoby czy ten mecz cs zaszkodził,czy też nie.
odpowiedź
User
MistrzCiętejRiposty
Z danych wynika, że program oglądają stare baby ze wsi po podstawóce.
Ich PO PROSTU UBYWA! (biologia)
odpowiedź