SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Jaka to melodia?” straciła widzów, ale nadal jest liderem

Nadawany w TVP 1 teleturniej “Jaka to melodia?” gromadzi od początku 2011 roku średnio 4,23 mln widzów, czyli mniej o 340 tys. niż rok wcześniej. Mimo spadku Jedynka pozostaje liderem w czasie emisji programu.

“Jaka to melodia?” straciła widzów, ale nadal jest liderem

“Jaka to melodia?” nadawana jest od niedzieli do piątku ok. 18.30, a w soboty o 17.55. W okresie od 1 stycznia do 21 kwietnia br. udział TVP 1 w paśmie emisji teleturnieju wyniósł 30,71 proc. w grupie 4+ i 24,09 proc. w grupie 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

Rok wcześniej średnia widownia programu prowadzonego przez Roberta Janowskiego wynosiła 4,57 mln osób, co dawało stacji odpowiednio 32,73 proc. i 27,43 proc. udziału. Wtedy teleturniej nadawany był jednak tylko od niedzieli do piątku, a w okresie od 10 do 21 kwietnia teleturnieju nie emitowano ze względu na żałobę po tragedii smoleńskiej.

 Wszyscy 4+16-49
OkresAMRSHR %SHR %
01-01 / 21-04-2011Wszystkie wydania4 226 52430,71%24,09%
 
01-01 / 21-04-2011Wydania niedziela-piątek4 223 20530,39%23,98%
01-01 / 21-04-2011Sobotnie odcinki specjalne4 240 89632,16%24,55%
 
01-01 / 21-04-2010Wszystkie wydania4 568 88432,73%27,43%


Mimo spadku oglądalności programu, w czasie jego emisji zdecydowanym liderem jest TVP 1. Na drugim miejscu plasuje się TVN, nadająca w tym paśmie m.in. “Detektywów”, “Kuchenne rewolucje” czy “Wymiataczy”, co daje jej 19,48 proc. udziału. Trzeci jest Polsat (14,09 proc.), a czwarta TVP 2 (7,01 proc.). W grupie 16-49 kolejność stacji jest taka sama, ale przewaga Jedynki nad TVN jest mniejsza. 

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
TVP 1 – Jaka to melodia?4 226 52430,71%24,09%
TVN2 680 48719,48%20,21%
Polsat1 939 82214,09%16,31%
TVP 2965 0407,01%5,95%


15 najpopularniejszych odcinków “Jaka to melodia?” w tym roku przekroczyło granicę 5 mln widzów. Najpopularniejszy z nich miał 6,19 mln oglądających przy udziale na poziomie 39,48 proc. Wyemitowano go 9 stycznia br.

Wpływy reklamowe z teleturnieju w okresie od 1 stycznia do 21 kwietnia br. wyniosły 50,3 mln zł. Rok wcześniej było to zaledwie 26,9 mln zł, ale wtedy program nie był nadawany w soboty, po tragedii smoleńskiej przez ponad tydzień nie było go na antenie, teleturnieju nie pokazano też kilka razy w lutym ub.r. ze względu na transmisje z igrzysk olimpijskich (dane cennikowe netto, bez rabatów). 

 Wszyscy 4+
DataGodz.(r) AMRSHR %
09-01-201118:276 191 78539,48%
01-01-201118:116 065 58738,37%
06-02-201118:265 943 15638,41%
02-01-201118:185 648 52634,54%
27-02-201118:265 642 76236,13%
16-01-201118:245 601 22837,64%
06-03-201118:255 546 27235,32%
06-01-201118:445 485 06734,37%
23-01-201118:255 460 21134,94%
13-02-201118:255 369 75735,38%
20-02-201118:255 345 23435,18%
26-03-201118:255 311 11634,85%
13-03-201118:255 131 92134,43%
05-02-201117:575 122 40637,23%
30-01-201118:255 120 51332,78%


Z danych telemetrycznych wynika, że teleturniej “Jaka to melodia?” śledzą głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi oraz osoby z wykształceniem podstawowym. 

ProfilTVP1ADH %AFF
PłećMężczyźni42,88%89
Kobiety57,12%110
Wiek 4-92,74%46
 10-152,58%38
16 - 192,00%36
20 - 242,92%37
25 - 293,55%40
30 - 344,67%56
35 - 394,63%63
40 - 444,68%73
45 - 497,37%107
50 - 5411,13%138
55 - 5911,95%154
60+41,78%207
Wlk. miastaWieś49,49%126
< 50 tys.23,21%97
50-100 tys.6,74%78
100-200 tys.5,69%70
> 200 tys.14,88%74
ZawódTop management4,89%56
Pracownicy średniego szczebla9,35%62
Pracownicy fizyczni i rolnicy19,53%98
Emeryci49,46%193
Inni16,76%55
WykształceniePodstawowe60,66%134
Średnie25,32%86
Wyższe8,69%69
Inne5,32%42

“Jaka to melodia?” gości na antenie TVP 1 nieprzerwanie od 1997 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Jaka to melodia?” straciła widzów, ale nadal jest liderem

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dany
Kto to jeszcze ogląda?
...
odpowiedź
User
gosc
dobry artykuł,ale zamiast średniej niedziela-piątek i sobota lepiejby dać średnią od poniedziałku do piątku i dla weekendów no bo odcinki specjalne są w weekendy a w dni powszednie zwykłe i oglądalnośc tego programu mocno różni się w weekendy i dni powszednie.
Z top odcinkami także powinno być osobno dla tych weekendów i osobno dla dni powszednich,bo jak zauważyłem dni powszednie z weekendami nie mają szans,no bo w tych top odcinkach wszystkie pochodzą z niedziel z jeden,czy dwa są z sobót a jeden(6 stycznia)co prawda nie jest z weekendu,ale jest to święto,czyli i tak to odcinek specjalny a wydania z dni powszednich-nie ma.
I dlatego tak to powinno byc wg mnie,a najlepiej jeszcze wyniki z każdego wydania z osobna-wtedy wiadomo co i jak dokładnie i to każdy odcinek nawet taki,który był niespodziewanie wcześnie,czy póżno nadany z jakiś przyczyn,czy nawet miał jakąś niespodziewaną konkurencję(np jakiś mecz)i wtedy wiadomo byłoby czy ten mecz cs zaszkodził,czy też nie.
odpowiedź
User
Remi
"Dany" napisał(a): Kto to jeszcze ogląda?
...


Jak widac wszyscy oglądają Dany. Dany pewnie jest z TVN :D
odpowiedź
User
MistrzCiętejRiposty
Z danych wynika, że program oglądają stare baby ze wsi po podstawóce.
Ich PO PROSTU UBYWA! (biologia)
odpowiedź
User
dawid
Zdecydowaną większość całej oferty programowej oglądają mieszkańcy małych miast oraz terenów wiejskich, czyli można wywnioskować też grupę widzów. Pokazuje to jeszcze, że osoby nie oglądają nigdy TVN, ale nie mają do niego wcale dostępu lub nie wiedzą że mogą mieć dostęp do tej stacji telewizyjnej. Gdyby też osobą z tych terenów odebrano badziewie jakim są w większości TVP1, TVP2 oraz Polsat - bardzo mogłaby ogólnie spaść oglądalność tych stacji telewizyjnych, które zawsze swoją oglądalność zawdzięczają przede wszystkim właśnie mieszkańcom z takim terenów naszego kraju.
odpowiedź