SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy najchętniej czytają “Tele Tydzień”

Najchętniej czytanym tytułem prasowym w Polsce pozostaje “Tele Tydzień”, Wśród dzienników wygrywa “Gazeta Wyborcza”, a wśród miesięczników - “Twój Styl” - wynika z badania PBC General. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W okresie od września 2010 roku do lutego br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora). Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,71 proc. minimalnie wyprzedzając tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,57 proc. respondentów. Dalej plasują się: bezpłatne “Metro” Agory (6,43 proc.) oraz “Super Express” (6,34 proc.).

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Gazeta Wyborcza 13,71%
Fakt 13,57%
Metro (dziennik bezpłatny) 6,43%
Super Express 6,34%
Rzeczpospolita 4,10%
Przegląd Sportowy 3,40%
Dziennik Gazeta Prawna 2,94%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,28%
Gazeta Podatkowa 0,77%
Sport 0,64%
Puls Biznesu 0,27%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,19%

 
Najchętniej czytamy tygodnik - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce - sięga po niego aż 34,01 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,87 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 15 proc.

Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,91 proc. zajmuje jednak dopiero piąte miejsce wśród tygodników.

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 34,01%
Życie na Gorąco 18,87%
Chwila dla Ciebie 15,00%
Angora 11,39%
Newsweek 8,91%
Gala 8,03%
Auto Świat 7,25%
To i Owo 7,22%
Wprost 6,93%
Polityka 6,86%
Twoje Imperium 5,86%
Na Żywo 5,20%
Gość Niedzielny 4,18%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,12%
Teleprogramy 4,05%
Takie jest Życie 3,67%
Przekrój 3,36%
Super TV 3,33%
Rewia 3,28%
Motor 2,93%
Świat i Ludzie 2,32%
Tele Max 1,76%
Imperium TV 1,69%
Forum 1,47%
Bella Relaks 1,45%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,20%
Tygodnik Siedlecki 0,68%
Przewodnik Katolicki 0,64%
Tygodnik Ostrołęcki 0,60%
Jarmark 0,57%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,54%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,52%
Panorama Leszczyńska 0,50%
City (tygodnik bezpłatny) 0,45%
Waseet (tygodnik bezpłatny) 0,35%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,25%
7 Dni (tygodnik bezpłatny) 0,10%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) 0,04%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe
: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,06 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,83 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 15,33 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 10,61 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) - w kategorii real life stories. 

Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka 17,06%
Pani Domu 15,83%
Tina 15,33%
Viva 10,61%
Z Życia Wzięte 9,28%
Party Życie Gwiazd 6,47%
Komputer Świat 6,32%
Tele Świat 5,88%
Świat Seriali 3,88%
Show Magazyn o Gwiazdach 3,86%
Bravo 3,68%
Sukcesy i Porażki 3,20%
Bravo Sport 2,57%
Bravo Girl 1,76%


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,37 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,86 proc. i plasuje się dopiero na pozycji 13. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska)  wynikiem 10,73 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 9,08 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich.

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 12,37%
Claudia 10,73%
Cztery Kąty 9,08%
Poradnik Domowy 8,66%
Focus 8,66%
Murator 7,90%
Kobieta i Życie 7,87%
Olivia 6,98%
Świat Kobiety 6,97%
Dobre Rady 6,56%
National Geographic 6,04%
Mój Piękny Ogród 5,88%
Avanti 5,86%
Auto Moto 5,06%
Działkowiec 4,96%
Glamour 4,52%
Mamo To Ja 4,47%
CKM 4,36%
Pani 4,12%
Ładny Dom 4,07%
Przyślij Przepis! 3,87%
CD Action 3,46%
Joy 3,37%
Cosmopolitan 3,32%
Moje Mieszkanie 3,29%
PC Format 3,27%
Dom & Wnętrze 3,15%
Samo Zdrowie 3,05%
Moje Gotowanie 3,03%
M jak mieszkanie 3,02%
Playboy 2,84%
Moda na Zdrowie 2,80%
Zdrowie 2,66%
Auto Motor i Sport 2,59%
Uroda 2,52%
Zwierciadło 2,43%
Elle 2,42%
Logo 2,27%
Dobre Wnętrze 2,20%
Naj Magazyn 2,19%
Dziewczyna 2,09%
Kuchnia 2,08%
Twoje Dziecko 2,08%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,08%
Kwietnik 2,04%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 1,99%
Auto Świat Poradnik 1,97%
Dziecko 1,96%
Magazyn Futbol 1,90%
Vita 1,83%
Film 1,81%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 1,81%
Mój Piękny Dom 1,77%
Chip 1,77%
Focus Historia 1,77%
Popcorn 1,76%
Twój Maluszek 1,68%
Men's Health 1,65%
Burda 1,60%
Charaktery 1,59%
Świat Motocykli 1,59%
TopGear 1,51%
National. Geographic. Traveler 1,51%
Majster 1,48%
Wróżka 1,48%
Forbes 1,38%
Reader's Digest 1,33%
Twist 1,23%
M jak Mama 1,23%
Zbuduj Dom 1,19%
Na ścieżkach życia 1,18%
Tak Mieszkam 1,11%
InStyle 1,07%
21. wiek 0,95%
Sól i Pieprz 0,92%
Przepis na Ogród 0,92%
Shape 0,87%
Sukces 0,83%
Voyage 0,78%
Podróże 0,73%
Weranda 0,71%
Hot Moda & Shopping 0,68%
Play 0,58%
Fun Club 0,52%
Architektura-Murator 0,49%
Żagle 0,46%
Sens.Magazyn Psychologiczny 0,42%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,26 proc. respondentów.

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 3,26%
Mój Piękny Dom 2,13%
Auto Świat 4x4 2,07%
Komputer Świat Gry 2,02%
Komputer Świat Ekspert 1,67%
Rodzice 1,64%
Elle Decoration 0,70%
Style i Charaktery 0,49%
Weranda Country 0,39%
Polska Wita 0,23%

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2010 roku do lutego 2011 roku na losowej próbie 24 170 ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (wrzesień 2010; próba 20150), “7 Dni” (listopad 2010: luty 2011; próba 8021), “Teraz Opole” (wrzesień : grudzień 2010; próba 8135), “Film” (wrzesień: grudzień 2010; próba 8135), “Naj Magazyn (wrzesień 2010; próba 20150), “Tak Mieszkam” (styczeń: luty 2011; próba 16035). “Mój Piękny Dom” był badany jako w okresie od września 2010 do stycznia 2011 (próba 20126), a w lutym 2011 był badany jako dwumiesięcznik (próba 4044).

Dołącz do dyskusji: Polacy najchętniej czytają “Tele Tydzień”

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
Niesamowite uczucie być człowiekiem wyjątkowym. Jakikolwiek sondaż w tym ustroju nie pasował do moich upodobań;]
0 0
odpowiedź
User
MistrzCiętejRiposty
Nosz, kurde! Co wyscie pogłupieli? Jakie "czytają"? Jakie, kurde, "czytają"?!!!! A co tam można czytać? Słupki z godzinami?!!!
0 0
odpowiedź
User
pogromca_miszczuff
Wypowiedź godna słupka (bez godzin)... Kup se z raz i obejrzyj...
0 0
odpowiedź