SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polacy najchętniej czytają “Tele Tydzień”

Najchętniej czytanym tytułem prasowym w Polsce pozostaje “Tele Tydzień”, Wśród dzienników wygrywa “Gazeta Wyborcza”, a wśród miesięczników - “Twój Styl” - wynika z badania PBC General. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W okresie od września 2010 roku do lutego br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora). Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,71 proc. minimalnie wyprzedzając tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,57 proc. respondentów. Dalej plasują się: bezpłatne “Metro” Agory (6,43 proc.) oraz “Super Express” (6,34 proc.).

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Gazeta Wyborcza13,71%
Fakt13,57%
Metro (dziennik bezpłatny)6,43%
Super Express6,34%
Rzeczpospolita4,10%
Przegląd Sportowy3,40%
Dziennik Gazeta Prawna2,94%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,28%
Gazeta Podatkowa0,77%
Sport0,64%
Puls Biznesu0,27%
Parkiet Gazeta Giełdy0,19%

 
Najchętniej czytamy tygodnik - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce - sięga po niego aż 34,01 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,87 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 15 proc.

Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,91 proc. zajmuje jednak dopiero piąte miejsce wśród tygodników.

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień34,01%
Życie na Gorąco18,87%
Chwila dla Ciebie15,00%
Angora11,39%
Newsweek8,91%
Gala8,03%
Auto Świat7,25%
To i Owo7,22%
Wprost6,93%
Polityka6,86%
Twoje Imperium5,86%
Na Żywo5,20%
Gość Niedzielny4,18%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,12%
Teleprogramy4,05%
Takie jest Życie3,67%
Przekrój3,36%
Super TV3,33%
Rewia3,28%
Motor2,93%
Świat i Ludzie2,32%
Tele Max1,76%
Imperium TV1,69%
Forum1,47%
Bella Relaks1,45%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,20%
Tygodnik Siedlecki0,68%
Przewodnik Katolicki0,64%
Tygodnik Ostrołęcki0,60%
Jarmark0,57%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,54%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,52%
Panorama Leszczyńska0,50%
City (tygodnik bezpłatny)0,45%
Waseet (tygodnik bezpłatny)0,35%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,25%
7 Dni (tygodnik bezpłatny)0,10%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny)0,04%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe
: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,06 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,83 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 15,33 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 10,61 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) - w kategorii real life stories. 

Dwutygodnikiprocent respondentów
Przyjaciółka17,06%
Pani Domu15,83%
Tina15,33%
Viva10,61%
Z Życia Wzięte9,28%
Party Życie Gwiazd6,47%
Komputer Świat6,32%
Tele Świat5,88%
Świat Seriali3,88%
Show Magazyn o Gwiazdach3,86%
Bravo3,68%
Sukcesy i Porażki3,20%
Bravo Sport2,57%
Bravo Girl1,76%


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,37 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,86 proc. i plasuje się dopiero na pozycji 13. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska)  wynikiem 10,73 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 9,08 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich.

Miesięcznikiprocent respondentów
Twój Styl12,37%
Claudia10,73%
Cztery Kąty9,08%
Poradnik Domowy8,66%
Focus8,66%
Murator7,90%
Kobieta i Życie7,87%
Olivia6,98%
Świat Kobiety6,97%
Dobre Rady6,56%
National Geographic6,04%
Mój Piękny Ogród5,88%
Avanti5,86%
Auto Moto5,06%
Działkowiec4,96%
Glamour4,52%
Mamo To Ja4,47%
CKM4,36%
Pani4,12%
Ładny Dom4,07%
Przyślij Przepis!3,87%
CD Action3,46%
Joy3,37%
Cosmopolitan3,32%
Moje Mieszkanie3,29%
PC Format3,27%
Dom & Wnętrze3,15%
Samo Zdrowie3,05%
Moje Gotowanie3,03%
M jak mieszkanie3,02%
Playboy2,84%
Moda na Zdrowie2,80%
Zdrowie2,66%
Auto Motor i Sport2,59%
Uroda2,52%
Zwierciadło2,43%
Elle2,42%
Logo2,27%
Dobre Wnętrze2,20%
Naj Magazyn2,19%
Dziewczyna2,09%
Kuchnia2,08%
Twoje Dziecko2,08%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,08%
Kwietnik2,04%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,99%
Auto Świat Poradnik1,97%
Dziecko1,96%
Magazyn Futbol1,90%
Vita1,83%
Film1,81%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)1,81%
Mój Piękny Dom1,77%
Chip1,77%
Focus Historia1,77%
Popcorn1,76%
Twój Maluszek1,68%
Men's Health1,65%
Burda1,60%
Charaktery1,59%
Świat Motocykli1,59%
TopGear1,51%
National. Geographic. Traveler1,51%
Majster1,48%
Wróżka1,48%
Forbes1,38%
Reader's Digest1,33%
Twist1,23%
M jak Mama1,23%
Zbuduj Dom1,19%
Na ścieżkach życia1,18%
Tak Mieszkam1,11%
InStyle1,07%
21. wiek0,95%
Sól i Pieprz0,92%
Przepis na Ogród0,92%
Shape0,87%
Sukces0,83%
Voyage0,78%
Podróże0,73%
Weranda0,71%
Hot Moda & Shopping0,68%
Play0,58%
Fun Club0,52%
Architektura-Murator0,49%
Żagle0,46%
Sens.Magazyn Psychologiczny0,42%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,26 proc. respondentów.

Dwumiesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik3,26%
Mój Piękny Dom2,13%
Auto Świat 4x42,07%
Komputer Świat Gry2,02%
Komputer Świat Ekspert1,67%
Rodzice1,64%
Elle Decoration0,70%
Style i Charaktery0,49%
Weranda Country0,39%
Polska Wita0,23%

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2010 roku do lutego 2011 roku na losowej próbie 24 170 ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (wrzesień 2010; próba 20150), “7 Dni” (listopad 2010: luty 2011; próba 8021), “Teraz Opole” (wrzesień : grudzień 2010; próba 8135), “Film” (wrzesień: grudzień 2010; próba 8135), “Naj Magazyn (wrzesień 2010; próba 20150), “Tak Mieszkam” (styczeń: luty 2011; próba 16035). “Mój Piękny Dom” był badany jako w okresie od września 2010 do stycznia 2011 (próba 20126), a w lutym 2011 był badany jako dwumiesięcznik (próba 4044).

Dołącz do dyskusji: Polacy najchętniej czytają “Tele Tydzień”

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
Niesamowite uczucie być człowiekiem wyjątkowym. Jakikolwiek sondaż w tym ustroju nie pasował do moich upodobań;]
odpowiedź
User
MistrzCiętejRiposty
Nosz, kurde! Co wyscie pogłupieli? Jakie "czytają"? Jakie, kurde, "czytają"?!!!! A co tam można czytać? Słupki z godzinami?!!!
odpowiedź
User
pogromca_miszczuff
Wypowiedź godna słupka (bez godzin)... Kup se z raz i obejrzyj...
odpowiedź