SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

112 tys. widzów meczów Ekstraklasy 2016/2017 w Canal+ i Eurosporcie

Właśnie zakończony sezon Lotto Ekstraklasy na kanałach Canal+ i Eurosportu gromadził średnio ponad 111,5 tys. widzów. Największą widownię zgromadziły mecze Legia Warszawa-Lechia Gdańsk w TVP2 i Lech Poznań-Legia w C+ - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Piłkarska Ekstraklasa 2016/2017 rozgrywała swoje pojedynki w okresie od 15 lipca ub.r. do 4 czerwca br. W Polsce większość meczów piłkarskich rozgrywek transmitowały kanały nc+ (Canal+, Canal+ Sport, Canal+ Sport 2 i nSport+), a po dwa mecze każdej kolejki pokazywane były w kanałach Eurosportu.

Średnia oglądalność wszystkich spotkań Lotto Ekstraklasy wyniosła nieco ponad 111,5 tys. widzów, co przełożyło się na 0,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 1,03 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy Codemedia.

Wszystkie pokazane mecze w kanałach nc+ śledziło średnio 101,3 tys. widzów, co przełożyło się na odpowiednio 0,83 proc. i 0,94 proc. udziału.

Względem całego sezonu 2015/2016 oglądalność piłkarskich rozgrywek pokazywanych u tego nadawcy w grupie 4+ minimalnie spadła, a w 16-49 nastąpił widoczny wzrost. Wówczas ich widownia wynosiła 106 tys. widzów (odpowiednio 0,85 proc. i 0,78 proc. udziału).

Wyższe wyniki Lotto Ekstraklasa 2016/2017 gromadziła w kanałach Eurosportu. Widownia wszystkich meczów transmitowanych przez tego nadawcę wyniosła 145,7 tys. osób, a udziały - odpowiednio 1,21 proc. i 1,30 proc.

- Porównując rozgrywki finałowe Lotto Ekstraklasy z rundą zasadniczą to średnia oglądalności meczów w grupie All 4+ spadła. Największy spadek dotyczył stacji Eurosportu, które transmitowały łącznie czternaście meczów, ale tylko jeden z udziałem drużyn walczących czynnie o mistrzostwo (Lechia Gdańsk-Pogoń Szczecin) - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jan Baczyński, media planner/buyer w Codemedia. - Pomimo, że z kolejki na kolejkę „waga” spotkań rosła to równocześnie poprawiała się pogoda, która również mogła wpłynąć na spadek oglądalności. Potwierdzają to w szczególności analizy ostatnich trzech kolejek, które były niemal kluczowe w wyłonieniu Mistrza Polski, a ich średnia widownia była najniższa (wyłączając emisję meczu z ostatniej kolejki Legia Warszawa - Lechia Gdańsk na TVP2) - dodaje.

W kanałach nc+ największym zainteresowaniem cieszył się pojedynek pomiędzy Lechem Poznań, a Legią Warszawa z 4 kwietnia br., który średnio oglądało w Canal+ 346 tys. osób. Przełożyło się to na 2,58 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 3,50 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Drugie miejsce zajął inny mecz Lecha Poznań z Legią Warszawa transmitowany w Canal+ (17 maja br.; 335,1 tys. widzów; odpowiednio 2,44 proc. i 3,61 proc.).

Podium uzupełnia spotkanie Lechii Gdańsk z Legią Warszawa (19 marca br.; 257,5 tys. widzów; odpowiednio 1,67 proc. i 2,22 proc.), który również pokazał Canal+

8 z 15 najchętniej oglądanych meczów w analizowanym okresie było transmitowanych na antenie stacji Canal+. Pozostałe siedem spotkań z czołowej piętnastki pokazał Canal+ Sport.

Na pozycji lidera oglądalności w kanałach Eurosportu uplasowało się spotkanie Ruch Chorzów-Piast Gliwice (3 kwietnia br.; 258,9 tys. widzów; 2,13 proc. i 2,05 proc. udziału), pokazane w Eurosporcie 1.

Ogółem 10 z 15 meczów pokazał Eurosport 1, a pozostałe 5 przypadło stacji Eurosport 2.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tegorocznych wyników oglądalności Ekstraklasy - w tym roku w naszych kanałach oglądało je o 23 proc. więcej kibiców niż przed rokiem - mówi nam Adam Widomski, dyrektor Eurosportu w Polsce. - Ekstraklasa jest ważnym elementem ramówki Eurosportu, dlatego też z roku na rok zapewniamy naszym widzom jej coraz bogatszą oprawę, tworzoną we współpracy z naszymi ekspertami. Są to wywiady, komentarze, a także i poszerzone studio - dodaje.

Jeden z dwóch najważniejszych meczów finału rozgrywek - spotkanie Legia Warszawa-Lechia Gdańsk - transmitowała również publiczna Dwójka. Średnia widownia tego pojedynku na antenie tej stacji wyniosła 1,13 mln widzów. Przełożyło się to na 9 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 9,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Z kolei w płatnym kanale Canal+ relację śledziło średnio 88 tys. widzów, co przełożyło się odpowiednio na 0,70 proc. i 0,78 proc. udziału. Sumarycznie na obu stacjach mecz ten oglądało 1,21 mln widzów, co dało obu stacjom odpowiednio 9,70 proc. i 10,47 proc. udziału.

- Widownia jaką przyciągnął przed telewizory mecz ostatniej kolejki Legia Warszawa-Lechia Gdańsk transmitowany na TVP2 pokazuje, że pomimo częstych sporów co do jakości i poziomu rozgrywek naszej rodzimej Ekstraklasy to faktyczne zainteresowanie ligowymi rozgrywkami nadal może napawać optymizmem - komentuje nam ekspert z Codemedia.

Tytuł mistrza Polski w sezonie 2016/2017 zdobyła Legia Warszawa.

Dołącz do dyskusji: 112 tys. widzów meczów Ekstraklasy 2016/2017 w Canal+ i Eurosporcie

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
http://pilkarskamafia.blogspot.com/
112 tys. ogląda skorumpowaną ekstraklape.
odpowiedź
User
Gregg
Żałosna ta "ekstra"klasa. Toż to jeden większy stadion by wypełnili wszyscy ci ją oglądający.
odpowiedź
User
grajek
Żałosna ta "ekstra"klasa. Toż to jeden większy stadion by wypełnili wszyscy ci ją oglądający.

Który?
odpowiedź