121 polskich zgłoszeń w Golden Drum to o 20 mniej niż w ub.r. Przypomnijmy, że wtedy nagrodę Grand Prix i Trzy Złote Bębny otrzymała agencja DDB Warszawa za reklamę „Rozkład jazdy” dla McDonald’s, a nagrodzone też zostały agencje Young & Rubicam, Hypermedia Isobar, Leo Burnett Warszawa, Havas Worldwide Warsaw i Grey Worldwide Warsaw (zobacz szczegóły).
Ogółem do tegorocznej edycji konkursu nadesłano 1395 prace, o 43 mniej niż w ub.r. (to spadek o 3 proc.). Zgłoszenia pochodzą od 307 firm (o 26 mniej niż w ub.r.). Zdecydowanie najwięcej prac zgłosiły firmy z Rosji (312), natomiast po ponad 100 zgłoszeń nadesłały podmioty z Polski, Turcji, Rumunii i Czech.
Najwięcej prac (301) zostało zgłoszonych w kategorii Prasa. 219 zgłoszeń napłynęło w kategorii Outdoor, 194 - w kategorii Film, a 107 - w kategorii Digital.

Na czele jury zajmującego się kategorią Single Channls (obejmującą projekty zrealizowane w jednym kanale komunikacji) stanął Jakub Korolczyk, który niedawno przeszedł z agencji Change Integrated do Grey Group Poland (więcej na ten temat). Korolczuk zastąpił w tej roli Enrica Nel-lo z hiszpańskiego oddziału Grey, który musiał zrezygnować z prac w jury z powodu pilnych obowiązków biznesowych. W jury kategorii Single Channles będzie też zasiadał Wojciech Dagiel, dyrektor kreatywny Havas Poland.
Festiwal Golden Drum odbędzie się jak zwykle w Portorożu, od 9 do 11 października. Rywalizacja jest podzielona na dwie podstawowe kategorie: Single Channels (z podkategoriami oznaczonymi literami od A do N w tabeli powyżej) oraz Multi Channels (litery od Q do V).











