WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TLC wyprzedziło TVN Style, Domo+ do góry o 500 proc.

2011 rok: TLC liderem, traci TVN Style

2012-01-24 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Najpopularniejszym kanałem lifestylowym w 2011 roku zostało TLC, które zanotowało wzrost oglądalności niemal o 200 proc. i wyprzedziło stacje Grupy TVN i Polsatu. Sporo do góry w ub.r poszły też wyniki Domo+.

Udział TLC wyniósł w ub.r. 0,43 proc. po wzroście o 194,5 proc., największym w rankingu. Zapewniło to kobiecej stacji Discovery awans z miejsca piątego na pierwsze. W 2010 roku jeszcze do końca września stacja ta nadawała pod marką Discovery Travel & Living.

Na drugim miejscu utrzymał się kierowany do panów kanał TVN Turbo, którego udział poszedł do góry o 9,9 proc. do 0,42 proc.

Trzecia lokata przypadła kobiecej stacji TVN Style, która jako jedyna w czołówce zanotowała spadek. W 2011 roku jej udział w rynku wyniósł 0,37 proc., czyli o 3,6 proc. mniej niż w 2010 roku, co skutkowało tym, że kanał utracił pozycję lidera.

Za kanałami TVN znalazły się stacje Grupy Polsatu: męski Play miał 0,27 proc. udziału, a kobiecy Cafe - 0,26 proc. Oba 2011 rok zakończyły ze wzrostami, odpowiednio o 43,8 proc. i 47,1 proc.

Drugi największy wzrost w zestawieniu odnotował kanał Domo+. Jego udział poszedł do góry o 120 proc. do 0,04 proc.

Z kolei najwięcej w rankingu stracił plasujący się na ostatnim miejscu kanał Fashion - jego udział zmalał o 36,8 proc. o wyniósł 0,01 proc.

Stacja Wszyscy 4+
2010 2011
AMR SHR % AMR SHR %
TLC  8 900 0,145 25 661 0,427
TVN Turbo 23 542 0,385 25 431 0,423
TVN Style 23 765 0,388 22 478 0,374
Polsat Play 11 325 0,185 15 987 0,266
Polsat Cafe 10 638 0,174 15 354 0,256
ITV 5 327 0,087 5 740 0,096
kuchnia+ 4 088 0,067 5 590 0,093
Club TV  7 164 0,117 4 948 0,082
BBC Lifestyle 3 512 0,057 2 874 0,048
DOMO+ 1 194 0,020 2 623 0,044
Wedding TV 905 0,015 1 439 0,024
Fashion 1 182 0,019 696 0,012


W grupie 16-49, czyli najważniejszej dla reklamodawców, kolejność w pierwszej trójce była nieco inna. Liderem był kanał TVN Turbo (0,70 proc. udziału, wzrost o 9,6 proc.), na drugim miejscu znalazło się TLC (0,59 proc. udziału, wzrost o 231,5 proc., największy w zestawieniu), trzecią lokatę zajęło TVN Style (0,51 proc., spadek o 0,8 proc.).

Liderem spadku w tej grupie był kanał Club TV, plasujący się na miejscu ósmym. Jego udział zmalał o 31,5 proc.

Stacja Wszyscy 16-49
2010 2011
AMR SHR % AMR  SHR % 
TVN Turbo 16 591 0,638 17 489 0,699
TLC 4 639 0,178 14 757 0,590
TVN Style 13 456 0,517 12 830 0,513
Polsat Cafe 5 776 0,222 8 371 0,335
Polsat Play 5 856 0,225 8 177 0,327
ITV 3 750 0,144 3 854 0,154
kuchnia+ 1 808 0,070 2 983 0,119
Club TV  3 719 0,143 2 463 0,098
BBC Lifestyle 2 075 0,080 1 634 0,065
DOMO+ 756 0,029 1 441 0,058
Wedding TV 503 0,019 794 0,032
Fashion 489 0,019 354 0,014


Najwięcej pozycji wśród 10 topowych programów kanałów lifestylowych w ub.r. umieściła stacja TLC, ale na podium znalazły się tylko pozycje z anteny TVN Turbo. Najwięcej widzów (456 tys.) miał transmitowany przez tę stację mecz Pucharu Polski. 

Raport top programów Wszyscy 4+
Program   AMR SHR %
PUCHAR POLSKI /MECZ PILKI NOZNEJ/ TVN Turbo 455 948 2,79
GALA MMA /TRANS.SPORT./ TVN Turbo 347 967 3,35
WIDZOWIE PROPONUJA /ZAPOWIEDZI/ TVN Turbo 298 559 2,76
KROTKIE FILMY TLC 262 668 1,99
KREPUJACE UTRAPIENIA NASTOLATKOW TLC 232 960 1,94
WALKA Z NOWOTWOREM GIGANTEM /FILM DOK.USA/ TLC 229 539 1,45
MOJE WIELKIE CYGANSKIE WESELE /FILM DOK.ANG./ TLC 225 392 1,75
WSTYDLIWE CHOROBY /SER.DOK.W.BRYT./ TLC 225 027 1,81
WWW.ZOSTANDAWCA.PL /AKCJA SPOL./ TVN Turbo 221 246 1,90
WOJCIECH CEJROWSKI - BOSO /CYKL REP.POL./ TVN Style 218 974 2,51

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor: pp

Wiecej informacji: TLC, TVN Style, kanał lifestylowy

Fotoreportaże

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

Program TV

Zobacz więcej

NAJPOPULARNIEJSZE INFORMACJE

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej

Tylko u nas

Zobacz więcej

Jedynki

Zobacz więcej w serwisie JEDYNKI