W 2015 roku łączne wydatki cennikowe brutto na reklamę telewizyjną wyniosły 23,06 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu do 2014 roku o 5,25 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.Dane te uwzględniają jednak bardzo duże rabaty, po ich uwzględnieniu można szacować, że rynek reklamy TV w 2015 roku wyniósł na pewno ponad 3,7 mld zł. Jak podała agencja SMG, po trzech pierwszych kwartałach ub.r. na reklamę w telewizji wydano 2,79 mld zł.Mniejszy wzrost rynku niż ten zaprezentowany przez Nielsena wynika z prognoz domów mediowych. ZenithOptimedia Group wskazuje, że rynek reklamy telewizyjnej w ubiegłym roku poszedł do góry o 2,6 proc. Z kolei Universal McCann oszacował wzrost rynku reklamy TV na 2 proc.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 3,43 mld zł, odnotował w zeszłym roku Polsat. Jego przychody były o 7,76 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 6,75 proc. do 2,81 mld zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (1,37 mld zł; spadek o 27,46 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (1,08 mld zł; w dół o 31,57 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 575,60 mln zł i wzrostem o 53,47 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-liderem-rynku-tv-w-2015-roku-polsat-wygral-w-16-49-udzial-wielkiej-czworki-spadl-ponizej-45-proc ##
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała Stopklatka TV - było to 81,36 proc. do 371,06 mln zł.
Najwięcej na reklamę w telewizji w 2015 roku (dane cennikowe) - 1,47 mld zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 43,38 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (546,75 mln zł; do góry o 1,75 proc.) i Unilever (500,16 mln zł; do góry o 45,98 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-reklamowy-podsumowanie-2015-roku-i-prognozy-na-2016-wedlug-domow-mediowych ##

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.











