Z danych Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w czerwcu br. serwisy randkowe odwiedziło 3,77 mln polskich internautów (real users), o 649,9 tys. więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 20,8 proc. Prawie tyle samo użytkowników co w czerwcu te serwisy miały w marcu br., natomiast rekordowy wynik - 3,82 mln użytkowników - osiągnęły w sierpniu ub.r.
Ogółem witryny randkowe są chętniej odwiedzane w okresie wiosennym i letnim - od lipca do września ub.r. notowały po 3,6-3,8 mln użytkowników miesięcznie, a od marca do czerwca br. - po 3,4-3,8 mln, podczas gdy od października ub.r. do lutego br. miały tylko 2,9-3,1 mln odwiedzających.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-lipcu-2014-roku ##
Warto zaznaczyć, że prezentowane dane dotyczą wszystkich odwiedzających serwisy randkowe, a nie jedynie zarejestrowanych, aktywnych użytkowników tych stron. W większości portali pełna rejestracja, dająca dostęp do wszystkich funkcjonalności, jest płatna - kosztuje kilka-kilkanaście złotych miesięcznie.

Wśród użytkowników serwisów randkowych mniej więcej tyle samo jest kobiet i mężczyzn. W czerwcu br. użytkowniczek było 1,81 mln (stanowiły 48 proc. wszystkich odwiedzających), o 253,9 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (wzrost o 16,3 proc.), a męskich użytkowników - 1,96 mln, o 106,9 tys. mniej niż w czerwcu 2012 roku (5,2 proc. w dół).
Jeśli chodzi o grupy wiekowe, to najliczniejszą jest ta najmłodsza - w czerwcu br. użytkowników w wieku 7-19 lat było 774,4 tys. (stanowili 20,5 proc. ogółu), o 268,8 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (to wzrost aż o 53,2 proc.).
Wyraźnie przybyło też użytkowników w wieku 31-40 lat - przez dwa lata o 215,7 tys. (w grupie 31-35 wzrost wyniósł 17,4 proc., a w grupie 36-40 - 44,4 proc.).
Za to liczba odwiedzających w wieku 41-60 lat zmalała o 196,2 tys. Spadki nastąpiły w każdej z czterech mniejszych grup wiekowych tworzących ten przedział, największy - o 70,9 tys., czyli 22,7 proc. - w grupie 46-50 lat.

Jedna czwarta użytkowników serwisów randkowych ma średnie wykształcenie, a jedna piąta - zasadnicze zawodowe. Tych pierwszych w czerwcu br. było 962 tys., o 124,6 tys. mniej niż dwa lata wcześniej (11,5 proc. w dół), a tych drugich - 790,3 tys., o 70,9 tys. więcej (9,8 proc. w górę).
Mocno wzrosła w ciągu dwóch lat liczba użytkowników z gorszym wykształceniem: niepełnym podstawowym - 81,5 tys. (czyli o 40,5 proc.), podstawowym - o 39,8 tys. (103,6 proc. w górę), gimnazjalnym - o 85,6 tys. (czyli o 64,7 proc.), a niepełnym średnim - o 100,4 tys. (czyli o 52,4 proc.). Za to odwiedzających z wykształceniem niepełnym wyższym ubyło 47,1 tys. (20,9 proc. w dół), a tych z wykształceniem wyższym - 54,8 tys. (spadek o 7,9 proc.).
Na serwisy randkowe zagląda coraz więcej internautów mieszkających na wsi i w najmniejszych miastach (do 20 tys. mieszkańców). Tych pierwszych w czerwcu br. było 1,33 mln, o 268,3 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (wzrost o 25,3 proc.), dzięki czemu ich udział wśród wszystkich odwiedzających wzrósł z 29,2 do 35,2 proc. Liczba użytkowników z najmniejszych miast wynosiła 544,2 tys. (14,4 proc. ogółu), o 43,2 tys. więcej niż w czerwcu 2012 roku (8,6 proc. w górę).

Za to użytkowników z większych miast ubyło w skali dwóch lat 164,4 tys. Jeśli chodzi o poszczególne kategorie wielkości, to niewielki wzrost (o 7,7 tys., czyli 2,2 proc.) nastąpił tylko w miejscowościach mających od 20 do 50 tys. mieszkańców. Natomiast liczba odwiedzających z miast od 100 do 200 tys. osób zmalała o 67,7 tys. (18,5 proc. w dół), a z miast powyżej 500 tys. - o 82,3 tys. (15,5 proc. w dół).
Na drugiej podstronie dane najpopularniejszych serwisów randkowych - na czele z Sympatia.pl i eDarling.pl
W czerwcu br. oprócz Sympatii i eDarling, od kilku lat najpopularniejszych serwisów randkowych, w czołówce znalazł się Singlessalad.com. Miał on 1,06 mln użytkowników, podczas gdy w lutym br. zanotowały jedynie 215,2 tys., w marcu - 712,1 tys., a w kwietniu - już 1,02 mln.
Sympatia, należąca do Grupy Onet.pl, jako jedyny serwis jest objęta w Megapanelu audytem site-centric. W czerwcu 1,26 mln użytkowników wykonało w tej witrynie 244,5 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio godzinę i 47:47 minuty.

W skali roku Sympatia straciła 338,4 tys. odwiedzających (to spadek o 21,2 proc.), za to Sympatiaplus zyskała 194,6 tys. (47 proc. w górę), a eDarling - 220,1 tys. (27,6 proc. w górę).
Pozostałe serwisy rok wcześniej zanotowały zbyt małą odwiedzalność, by została ona określona w Megapanelu. Natomiast w czerwcu br. Dating.gateable.com miał 407,4 tys. użytkowników, a dalsze pięć serwisów - od 80 do 130 tys.
Wygląda na to, że wejście na rynek eDarling odebrało trochę użytkowników Sympatii, która w pierwszych trzech miesiącach ub.r. miała 1,5-1,6 mln odwiedzających, natomiast rok później - 1-1,2 mln. W kwietniu br. liczba użytkowników witryny spadła poniżej miliona.
Z kolei eDarling zdecydowanie największą odwiedzalność osiągnął latem ub.r., kiedy reklamował się m.in. w telewizji (zobacz szczegóły). W sierpniu ub.r. miał 1,44 mln użytkowników, a we wrześniu - 1,48 mln - i w tym drugim miesiącu wyprzedził Sympatię. Jednak już w październiku liczba odwiedzających wyniosła tylko 824,2 tys., a potem dopiero w czerwcu br. przekroczyła milion











