3,5 mln Polaków randkuje w sieci. Coraz więcej nastolatków i osób ze wsi (TOP10 serwisów)

Z serwisów randkowych korzysta miesięcznie 3-3,5 mln polskich internautów. Coraz więcej jest w tej grupie nastolatków, osób gorzej wykształconych oraz mieszkających na wsi i w małych miastach. Dwa zdecydowanie najpopularniejsze serwisy to Sympatia i eDarling.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w czerwcu br. serwisy randkowe odwiedziło 3,77 mln polskich internautów (real users), o 649,9 tys. więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 20,8 proc. Prawie tyle samo użytkowników co w czerwcu te serwisy miały w marcu br., natomiast rekordowy wynik - 3,82 mln użytkowników - osiągnęły w sierpniu ub.r.

Ogółem witryny randkowe są chętniej odwiedzane w okresie wiosennym i letnim - od lipca do września ub.r. notowały po 3,6-3,8 mln użytkowników miesięcznie, a od marca do czerwca br. - po 3,4-3,8 mln, podczas gdy od października ub.r. do lutego br. miały tylko 2,9-3,1 mln odwiedzających.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-lipcu-2014-roku ##

Warto zaznaczyć, że prezentowane dane dotyczą wszystkich odwiedzających serwisy randkowe, a nie jedynie zarejestrowanych, aktywnych użytkowników tych stron. W większości portali pełna rejestracja, dająca dostęp do wszystkich funkcjonalności, jest płatna - kosztuje kilka-kilkanaście złotych miesięcznie.

Wśród użytkowników serwisów randkowych mniej więcej tyle samo jest kobiet i mężczyzn. W czerwcu br. użytkowniczek było 1,81 mln (stanowiły 48 proc. wszystkich odwiedzających), o 253,9 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (wzrost o 16,3 proc.), a męskich użytkowników - 1,96 mln, o 106,9 tys. mniej niż w czerwcu 2012 roku (5,2 proc. w dół).

Jeśli chodzi o grupy wiekowe, to najliczniejszą jest ta najmłodsza - w czerwcu br. użytkowników w wieku 7-19 lat było 774,4 tys. (stanowili 20,5 proc. ogółu), o 268,8 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (to wzrost aż o 53,2 proc.).

Wyraźnie przybyło też użytkowników w wieku 31-40 lat - przez dwa lata o 215,7 tys. (w grupie 31-35 wzrost wyniósł 17,4 proc., a w grupie 36-40 - 44,4 proc.).

Za to liczba odwiedzających w wieku 41-60 lat zmalała o 196,2 tys. Spadki nastąpiły w każdej z czterech mniejszych grup wiekowych tworzących ten przedział, największy - o 70,9 tys., czyli 22,7 proc. - w grupie 46-50 lat.

Jedna czwarta użytkowników serwisów randkowych ma średnie wykształcenie, a jedna piąta - zasadnicze zawodowe. Tych pierwszych w czerwcu br. było 962 tys., o 124,6 tys. mniej niż dwa lata wcześniej (11,5 proc. w dół), a tych drugich - 790,3 tys., o 70,9 tys. więcej (9,8 proc. w górę).

Mocno wzrosła w ciągu dwóch lat liczba użytkowników z gorszym wykształceniem: niepełnym podstawowym - 81,5 tys. (czyli o 40,5 proc.), podstawowym - o 39,8 tys. (103,6 proc. w górę), gimnazjalnym - o 85,6 tys. (czyli o 64,7 proc.), a niepełnym średnim - o 100,4 tys. (czyli o 52,4 proc.). Za to odwiedzających z wykształceniem niepełnym wyższym ubyło 47,1 tys. (20,9 proc. w dół), a tych z wykształceniem wyższym - 54,8 tys. (spadek o 7,9 proc.).

Na serwisy randkowe zagląda coraz więcej internautów mieszkających na wsi i w najmniejszych miastach (do 20 tys. mieszkańców). Tych pierwszych w czerwcu br. było 1,33 mln, o 268,3 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (wzrost o 25,3 proc.), dzięki czemu ich udział wśród wszystkich odwiedzających wzrósł z 29,2 do 35,2 proc. Liczba użytkowników z najmniejszych miast wynosiła 544,2 tys. (14,4 proc. ogółu), o 43,2 tys. więcej niż w czerwcu 2012 roku (8,6 proc. w górę).

Za to użytkowników z większych miast ubyło w skali dwóch lat 164,4 tys. Jeśli chodzi o poszczególne kategorie wielkości, to niewielki wzrost (o 7,7 tys., czyli 2,2 proc.) nastąpił tylko w miejscowościach mających od 20 do 50 tys. mieszkańców. Natomiast liczba odwiedzających z miast od 100 do 200 tys. osób zmalała o 67,7 tys. (18,5 proc. w dół), a z miast powyżej 500 tys. - o 82,3 tys. (15,5 proc. w dół).

Na drugiej podstronie dane najpopularniejszych serwisów randkowych - na czele z Sympatia.pl i eDarling.pl

W czerwcu br. oprócz Sympatii i eDarling, od kilku lat najpopularniejszych serwisów randkowych, w czołówce znalazł się Singlessalad.com. Miał on 1,06 mln użytkowników, podczas gdy w lutym br. zanotowały jedynie 215,2 tys., w marcu - 712,1 tys., a w kwietniu - już 1,02 mln.

Sympatia, należąca do Grupy Onet.pl, jako jedyny serwis jest objęta w Megapanelu audytem site-centric. W czerwcu 1,26 mln użytkowników wykonało w tej witrynie 244,5 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio godzinę i 47:47 minuty.

W skali roku Sympatia straciła 338,4 tys. odwiedzających (to spadek o 21,2 proc.), za to Sympatiaplus zyskała 194,6 tys. (47 proc. w górę), a eDarling - 220,1 tys. (27,6 proc. w górę).

Pozostałe serwisy rok wcześniej zanotowały zbyt małą odwiedzalność, by została ona określona w Megapanelu. Natomiast w czerwcu br. Dating.gateable.com miał 407,4 tys. użytkowników, a dalsze pięć serwisów - od 80 do 130 tys.

Wygląda na to, że wejście na rynek eDarling odebrało trochę użytkowników Sympatii, która w pierwszych trzech miesiącach ub.r. miała 1,5-1,6 mln odwiedzających, natomiast rok później - 1-1,2 mln. W kwietniu br. liczba użytkowników witryny spadła poniżej miliona.

Z kolei eDarling zdecydowanie największą odwiedzalność osiągnął latem ub.r., kiedy reklamował się m.in. w telewizji (zobacz szczegóły). W sierpniu ub.r. miał 1,44 mln użytkowników, a we wrześniu - 1,48 mln - i w tym drugim miesiącu wyprzedził Sympatię. Jednak już w październiku liczba odwiedzających wyniosła tylko 824,2 tys., a potem dopiero w czerwcu br. przekroczyła milion

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online