7 proc. więcej na reklamę w magazynach. „Viva!”, „Wprost” i „Show” mocno w górę (TOP 10)

Cennikowe wpływy reklamowe czasopism w I połowie br. były o 6,8 proc. wyższe niż rok wcześniej. O ponad jedną piątą wzrosły przychody „Vivy!” i „Wprost”, a o 15 proc. - „Show”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Od stycznia do czerwca br. nakłady na reklamy w magazynach cennikowo (bez rabatów i autopromocji) wyniosły 1,49 mld zł, o 94,7 mln zł więcej niż rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 6,8 proc. - pokazują dane Kantar Media opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Jednak fatyczna wartość reklam w magazynach mogła znacząco zmaleć, ponieważ według szacunków Starlinka w I kwartale br. rzeczywiste nakłady na reklamy w magazynach wyniosły 101,9 mln zł, o 17,2 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły), natomiast ZenithOptimedia prognozuje, że w całym br. zmaleją o 14,9 proc. (więcej na ten temat).

Tymczasem dane Kantar Media z I kwartału mówiły o wzroście cennikowych inwestycji wynoszącym 5,6 proc. (przeczytaj więcej). Tak duży rozziew wskazuje, że wydawcy magazynów udzielają reklamodawcom coraz większych rabatów.

W I półroczu wszystkie magazyny z czołowej dziesiątki zanotowały wzrosty cennikowych wpływów reklamowych. Najmocniej zwiększyły się przychody „Vivy” (Edipresse Polska) - o 12,56 mln zł (to 23,4 proc. w górę), oraz „Wprost” (AWR Wprost) - o 9,96 mln zł (20,7 proc. w górę).

Liderujący w zestawieniu „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam o 6,79 mln zł więcej niż rok wcześniej (to 8,8 proc. w górę), „Show” (Wydawnictwo Bauer) - o 4,22 mln zł więcej (wzrost o 15,3 proc.), a „Flesz” (Edipresse Polska) - o 2,55 mln zł (8,3 proc. w górę).

Wpływy „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) wzrosły o 1,92 mln zł (czyli o 3,1 proc.), „Newsweeka” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2,46 mln zł (to 3,9 proc. w górę), a „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 2 mln zł (6,4 proc. w górę).

Wzrosty zanotowały również „Claudia” (Burda International Polska) - o 1,55 mln zł (4,7 proc. w górę), oraz „Party” (Edipresse Polska) - o 518,8 tys. zł (czyli o 1,3 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"