81 proc. Polaków słucha codziennie radia

81 proc. Polaków w wieku 15-75 lat deklarowało w ubiegłym roku, że słucha codziennie radia – wynika z podsumowania badania Radio Track. Ponad połowa Polaków w ciągu dnia korzysta z tego medium maksymalnie prze cztery godziny, przede wszystkim przed południem.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W ubiegłym roku radio osiągnęło najwyższy stopień penetracji w historii badania Radio Track – 81 proc. Polaków w wieku 15-75 lat zadeklarowało, że korzysta z tego medium codziennie. Tymczasem we wcześniejszych latach ten wskaźnik nieznacznie przekraczał 75 proc. Trudno powiedzieć, na ile ten wzrost jest wynikiem zmiany metodologii badania, do którego wiosną ubiegłego roku włączono użytkowników telefonów komórkowych (więcej). Przedstawiciele Komitetu Badań Radiowych uzasadniają jednak, że deklarowana penetracja radia zaczęła rosnąć już w pierwszym kwartale 2009 roku.

grafika

Najwięcej słuchaczy radia jest wśród Polaków w wieku 30-39 lat, natomiast najmniej – wśród osób w wieku 60-69 lat.

grafika

Ponad połowa słuchaczy korzysta z radia nie dłużej niż cztery godziny dziennie. Za to co dziesiąty odbiorca to typowy heavy user słuchający radia każdego dnia przez ponad 10 godzin.

grafika

Polacy słuchają radia przede wszystkich przed południem – zarówno w dni powszednie, jak i weekendy. Po południu i wieczorem zdecydowanie więcej osób wybiera telewizję.

grafika

 

Wszystkie dane pochodzą z badania Radio Track, które przez cały ubiegły rok realizował Track, Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Komitetu Badań Radiowych. Ankiety telefoniczne objęły ogółem 86 563 Polaków w wieku 15-75 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały