81 proc. Polaków słucha codziennie radia

81 proc. Polaków w wieku 15-75 lat deklarowało w ubiegłym roku, że słucha codziennie radia – wynika z podsumowania badania Radio Track. Ponad połowa Polaków w ciągu dnia korzysta z tego medium maksymalnie prze cztery godziny, przede wszystkim przed południem.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W ubiegłym roku radio osiągnęło najwyższy stopień penetracji w historii badania Radio Track – 81 proc. Polaków w wieku 15-75 lat zadeklarowało, że korzysta z tego medium codziennie. Tymczasem we wcześniejszych latach ten wskaźnik nieznacznie przekraczał 75 proc. Trudno powiedzieć, na ile ten wzrost jest wynikiem zmiany metodologii badania, do którego wiosną ubiegłego roku włączono użytkowników telefonów komórkowych (więcej). Przedstawiciele Komitetu Badań Radiowych uzasadniają jednak, że deklarowana penetracja radia zaczęła rosnąć już w pierwszym kwartale 2009 roku.

grafika

Najwięcej słuchaczy radia jest wśród Polaków w wieku 30-39 lat, natomiast najmniej – wśród osób w wieku 60-69 lat.

grafika

Ponad połowa słuchaczy korzysta z radia nie dłużej niż cztery godziny dziennie. Za to co dziesiąty odbiorca to typowy heavy user słuchający radia każdego dnia przez ponad 10 godzin.

grafika

Polacy słuchają radia przede wszystkich przed południem – zarówno w dni powszednie, jak i weekendy. Po południu i wieczorem zdecydowanie więcej osób wybiera telewizję.

grafika

 

Wszystkie dane pochodzą z badania Radio Track, które przez cały ubiegły rok realizował Track, Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Komitetu Badań Radiowych. Ankiety telefoniczne objęły ogółem 86 563 Polaków w wieku 15-75 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu