97 proc. polskich internautów korzysta z poczty e-mail

Poczta e-mail jest najpopularniejszą formą komunikacji online. Korzysta z niej 97% polskich internautów, a dla blisko 2/3 badanych e-maile są też najważniejszym kanałem wymiany informacji - wynika z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR).

km
km
Udostępnij artykuł:

Korzystanie z poczty elektronicznej deklaruje 97% polskich internautów. Na drugim miejscu znalazły się serwisy społecznościowe (83%), a na trzecim – komunikatory (77%).

Co więcej, dla 62% e-maile są najważniejszym sposobem wymiany informacji w sieci.

grafika

 

grafika

Codzienne korzystanie z poczty e-mail potwierdza 69% badanych. Najczęściej robią to osoby z wyższym wykształceniem (81%), kierownicy i menedżerowie (86%) oraz specjaliści, przedstawiciele wolnych zawodów i pracownicy umysłowi (86%). Serwisów społecznościowych używa każdego dnia prawie połowa internautów, a komunikatorów – niespełna 1/3.

Odsetek osób korzystających z poczty e-mail rośnie proporcjonalnie wraz z wielkością miejscowości, w której mieszkają respondenci. W miastach powyżej 500 tys. mieszkańców 81% internautów deklaruje, że w ich życiu nie ma dnia bez poczty.

grafika

Blisko 1/4 internautów (23%) ma jedno konto e-mailowe, a ponad 1/3 (36%) – dwa. Internautów, którzy posiadają więcej niż sześć kont e-mailowych jest 2%.

grafika

Z danych Megapanel PBI/Gemius wynika, że od 2006 roku liderem wśród serwisów poczty e-mail w Polsce jest Poczta WP.PL. Obecnie pod względem liczby użytkowników wyprzedza ona usługi Google (Gmail), Onetu i o2.pl.

grafika

Badanie zostało zrealizowane przez IIBR na zlecenie Wirtualnej Polski w dniach 28 listopada - 16 grudnia 2012 r. na grupie internautów w wieku 15 lat i więcej, gdzie n=2000 wypełnionych ankiet. Dane zostały doważone pod względem płci i wieku, tak by były reprezentatywne dla ogółu internautów w Polsce (ważenie do danych Ipsos-Omnibus).

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style