Abstrachuje.tv znów parodiują reklamę - po „szczerej” Coca-Coli „męskie” Dove (wideo)

Twórcy popularnego wideobloga satyrycznego Abstrachuje.tv opublikowali w weekend parodię ostatniej reklamy Dove. Wcześniej w podobny sposób wyśmiali kampanię Coca-Coli, zapewniając, że nie współpracowali przy tym z producentem napoju.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Ostatni spot reklamowy Dove, udostępniony w internecie dwa tygodnie temu, nosi tytuł „Nieśmiała kamera”. Reklama pokazuje kobiety, które wstydzą się, że są nagrywane w codziennych okolicznościach, chociaż jako małe dziewczynki bardzo to lubiły (przeczytaj więcej i obejrzyj spot).

Twórcy Abstrachuje.tv w swoim stylu zakpili z tej koncepcji: w filmiku zatytułowanym „Dove Camera Shy Parody (Men Version)” pokazali mężczyzn (oczywiście odgrywają ich przede wszystkim sami vlogerzy), którzy w codziennych sytuacjach zachowują się na bakier z dobrymi manierami i higieną. Zamieszczone w sobotę wieczorem wideo zdobyło dużą popularność (w niedzielę w południe miało już ponad 100 tys. wyświetleń) i pozytywne oceny użytkowników (ponad 7 tys. „kciuków w górę” przy ok. 250 w dół).

Filmik nawiązujący do spotu Dove to kolejna w ostatnim czasie parodia reklamy przygotowana przez Abstrachuje.tv. W połowie czerwca vlogerzy bezlitośnie wyśmiali spot Coca-Coli promujący - pod hasłem „Podziel się radością” - etykiety tego napoju z popularnymi imionami, ksywkami i pozytywnymi zwrotami (obejrzyj tę reklamę i przeczytaj więcej o akcji). W filmiku Abstrachuje.tv zatytułowanym „Podziel się szczerością. Parodia reklamy Coca-Cola” na etykietach tego napoju znalazły się niestosowne i obraźliwe określenia i zwroty, wywołujące nieraz kłótnie. Wideo obejrzano do tej pory 1,6 mln razy, oceniono pozytywnie 13,5 tys. razy, a negatywnie - tylko 310 razy.

Przedstawiciele Coca-Cola Poland Services zapewnili, że nie mają nic wspólnego z powstaniem tego filmiku: nie został on przez nich zlecony jako niestandardowy element kampanii reklamowej. Zaznaczyli przy tym, że nie zamierzają w jakikolwiek sposób na niego odpowiadać lub współpracować z jego twórcami.

Jednak tak mocna obecność znanej marki w nagraniu sprawiła, że niektórzy internauci zarzucili autorom Abstrachuje.tv, że „się sprzedali”. W reakcji vlogerzy w osobnym filmiku wyśmiali najbardziej negatywne i agresywne komentarze pod swoim adresem.

Do tej pory reklamami w polskiej vlogosferze zajmował się głównie twórca AdBuster, który jednak nie parodiuje reklam, tylko weryfikuje zawarte w nich informacje o produktach. Jego najpopularniejszym filmikiem jest test prezerwatyw Durex (obejrzano go ok. 1,8 mln razy). Kiedy ostatnio na facebookowym fanpage’u marki jeden z internautów przypomniał to nagranie, administratorzy w zabawny, szczegółowy sposób obalili poszczególne argumenty vlogera (zobacz to i przeczytaj więcej o całej sprawie).

Vlog Abstrachuje.tv działa na YouTubie od października ub.r. i zebrał do tej pory ok. 390 tys. subskrybentów (według statystyk serwisu SocialBlade jest pod tym względem 12. wśród polskich kanałów youtube’owych), a zamieszczone na nim 36 filmików (najczęściej oparte na schemacie: co mówią / czego nie mówią różne grupy społeczne) obejrzano łącznie ponad 40 mln razy (daje to kanałowi 60. miejsce wśród polskich kont na YouTubie). Tylko w ostatnim miesiącu nagrania Abstrachuje.tv zanotowały - według danych SocialBlade - prawie 10 mln odtworzeń, a kanał zyskał 107 tys. subskrybentów.

Twórcy Abstrachuje.tv na osobnym kanale - AbstrachujePlus - publikują kulisy przygotowywania swoich filmików, a także relacje i polemiki (jak ta z komentarzami do parodii reklamy Coca-Coli).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów