SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Adblock Plus walczy z Facebookiem na blokowanie reklam. „To będzie zabawa w kotka i myszkę bez końca”

Facebook wprowadził system wyświetlający reklamy użytkownikom adblockerów. Adblock Plus odpowiedział poprawką obchodzącą system, a Facebook zareagował aktualizacją niwelującą tę poprawkę. - Walczymy z internetowym molochem o wolność wyboru użytkowników. Te przepychanki będą trwały bez końca - zapowiada w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Ben Williams z firmy Eyeo, producenta Adblocka Plus.

O wprowadzeniu systemu dezaktywującego adblockery na swoich stronach Facebook poinformował w zeszłym tygodniu. Zgodnie z zapowiedziami nowe rozwiązanie sprawia, że reklamy na portalu są widoczne także dla osób korzystających z adblockerów. Według ocen ekspertów w rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl głównym motywem tej decyzji są straty finansowe ponoszone przez Facebook wskutek blokowania reklam.

Okazało się jednak, że producenci adblockerów nie zamierzają złożyć broni i zrezygnować z obecności w ekosystemie Facebooka. Jako pierwsza do walki przystąpiła firma Eyeo, producent Adblocka Plus, najpopularniejszego rozszerzenia służącego do blokowania reklam - w maju br. aplikacja globalnie miała prawie miliard pobrań i 100 mln użytkowników.

Dwa dni po wprowadzeniu przez Facebooka mechanizmu wyłączającego adblockery Adblock Plus poinformował o wprowadzeniu aktualizacji swoich filtrów. Została tam umieszczona poprawka przywracająca pełną funkcjonalność adblockera na Facebooku i ponowne blokowanie treści reklamowych.

Facebook nie ustąpił i zaktualizował swój system, ponownie dezaktywując Adblocka Plus na platformie. Eyeo powtórzyło manewr z aktualizacją filtrów, a według ostatnich informacji Facebook szykuje kolejne obejście adblockerów.

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Ben Williams, rzecznik Ablocka Plus wyjaśnia, że otwarta wojna pomiędzy Facebookiem a Adblockiem Plus dotyczy wyłącznie desktopowej wersji serwisu, bowiem w mobilnej aplikacji Facebooka nie ma na razie możliwości blokowania reklam.

- Jesteśmy pewni, że Facebook lada chwila znowu wprowadzi aktualizację obchodzącą nasze rozszerzenie - nie ukrywa Ben Williams. - To oczywiście oznacza, że my odpowiemy tym samym aktualizując bazę filtrów. Dla użytkowników to może być dość irytujące, prawda? - pyta retorycznie Williams.

Rzecznik Adblocka Plus jest pewien, że obecna konfrontacja na linii Facebook - producenci adblockerów nie zakończy się szybko. - To zabawa w kotka i myszkę, która może trwać bez końca - przewiduje Williams. - Tym bardziej, że o ile wiem także inni producenci narzędzi do blokowania reklam przygotowują stosowne poprawki. Walczymy z internetowym molochem o wolność wyboru użytkowników i nie zamierzamy ustąpić. Naszym zdaniem zapowiedziane przez Facebook dodatkowe możliwości personalizowania reklam przez użytkowników to za mało, muszą oni mieć pełne prawo do tego, by usuwać ze swoich przeglądarek irytujący przekaz reklamowy - kończy zdecydowanie Williams.

Dołącz do dyskusji: Adblock Plus walczy z Facebookiem na blokowanie reklam. „To będzie zabawa w kotka i myszkę bez końca”

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kapitan Memo
Brawo Adblock! Nie żyje wolność.
odpowiedź
User
Grzegorz Wandałowicz
Niech żyje Adblock... dla niedojrzałych ludzi, którzy nie rozumieją, że wielkich portali internetowych nie tworzy się charytatywnie, że dzięki reklamom portale internetowe zarabiają na swoje istnienie i potrafią zaoferować kontent za darmo. Niech żyje Adblock dla niedojrzałych ludzi, którzy dorabiają bzdurne ideologie ("bo reklamy są uciążliwe", "bo reklam jest za dużo" itp.) do swoich niecnych czynów. Niech żyje Adblock dla niedojrzałych ludzi, którzy nie rozumieją, że blokując reklamy, wyrządzają szkody ulubionym portalom internetowym. Niech żyje Adblock dla totalnych hipokrytów, którzy z jednej strony blokują reklamy, ale z drugiej strony chcą, żeby kontent na stronach internetowych pozostawał darmowy i pewnie nieźle by się wnerwili, gdyby każdy portal internetowy chciał opłat za dostęp do kontentu. :lol:
odpowiedź
User
Xawery
Ja jestem kontent. Jestem kontent, że dzięki blokowaniu uciążliwych reklam do systemu nie ładują mi się robaki. Jestem kontent, że dzięki blokowaniu reklam i liczników mogę "surfować" szybko i płynnie. Jestem kontent, że irytujące reklamy nie irytują mnie uciekającym czy niewidocznym krzyżykiem oraz nie zasłaniają mi treści. A Ty dlaczego jesteś kontent?
odpowiedź