SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Aflofarm liderem wydatków na reklamę, T-Mobile z największym wzrostem, w dół Orange, Volkswagen Group i Play (TOP 10)

Tradycyjne media w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy br. zarobiły na reklamach 25,2 mld zł. Najwięcej wydał w nich już tradycyjnie Aflofarm Farmacja Polska. Największy wzrost wydatków odnotowały T-Mobile Polska i Kino Świat, zredukowały je z kolei znacząco Orange Polska, P4 i Volkswagen Group Polska.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Wpływy reklamowe mediów pozainternetowych wyniosły w okresie od stycznia do października br. 25,2 mld zł i były o 3,7 proc. wyższe w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, bez rabatów).

Od wielu już miesięcy ścisła czołówka największych reklamodawców pozostaje praktycznie niezmienna. Najwięcej w reklamę inwestuje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska - wydała 1,58 mld zł, czyli 9,9 proc. więcej w skali roku.

Drugim marketerem pod tym względem jest dystrybutor filmowy Kino Świat - reklamy tej firmy były warte w omawianym okresie 590,1 mln zł (więcej o 36 proc. rok do roku). Trzecie miejsce na reklamowym podium zajmuje z kolei sieć sklepów Lidl Polska, która zwiększyła nakłady na reklamę w skali roku o 26,2 proc., do 558,5 mln zł.

Spośród pozostałych reklamodawców największy wzrost wydatków na reklamę w porównaniu z analogicznym okresem roku ub.r. notuje T-Mobile Polska. Ten operator zwiększył je o 38 proc., do 321,1 mln zł.

O 26,3 proc. więcej zarobiły media na reklamach firmy Ferrero Polska – producent słodyczy na wsparcie swoich produktów wydał w tym roku 356,3 mln zł.

Unilever Polska w tym roku wydał 408,8 mln zł, czyli 16 proc. więcej niż przed rokiem, a Procter&Gamble Polska zwiększył wydatki reklamowe o 10,9 proc., do 335,2 mln zł.

Orange Polska, Volkswagen Group Polska i P4 (Play) to jedyni z czołówki największych reklamodawców marketerzy, którzy w omawianym okresie zredukowali budżety reklamowe. Orange ograniczył wydatki o 11,8 proc. (do 421,6 mln zł), Volkswagen – o 4,9 proc. (do 300,9 mln zł), a P4 - o 9,2 proc. (do 290,2 mln zł).

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2015

I-X 2016

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

1 441 656 498 zł

1 584 073 982 zł

9,9

KINO ŚWIAT

433 963 487 zł

590 091 830 zł

36

LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE

442 458 637 zł

558 527 981 zł

26,2

ORANGE POLSKA

477 947 477 zł

421 596 975 zł

-11,8

UNILEVER POLSKA

352 324 831 zł

408 795 516 zł

16

FERRERO POLSKA

282 202 461 zł

356 288 592 zł

26,3

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

302 253 444 zł

335 222 150 zł

10,9

T-MOBILE POLSKA

232 761 347 zł

321 100 405 zł

38

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

316 580 367 zł

300 928 643 zł

-4,9

P4

319 519 875 zł

290 199 149 zł

-9,2

Razem

24 352 012 920 zł

25 248 181 097 zł

3,7

Dołącz do dyskusji: Aflofarm liderem wydatków na reklamę, T-Mobile z największym wzrostem, w dół Orange, Volkswagen Group i Play (TOP 10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Czyli kolejny raz Rozdupany, Sralutany i Kutaspirazole w czołówce.
odpowiedź
User
macio
A gdzie tu mediaexpert? Myślałem, że oni to wydają masę kasy an reklamy
odpowiedź
User
cycu
A gdzie tu mediaexpert? Myślałem, że oni to wydają masę kasy an reklamy

Nie muszą już wydawać tyle-zrobili raz a dobrze, a ludzie się na nich poznali, ze są w porżądku i tyle. Teraz lecą na jakości i fejmie z "niskich cen"
odpowiedź