SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Aflofarm największym reklamodawcą, ale z mniejszymi wydatkami

W styczniu br. Aflofarm cennikowo przeznaczył na reklamę (bez internetu) 20 proc. mniej niż rok wcześniej, ale pozostał zdecydowanie największym marketerem. Wydatki reklamowe ograniczyły też PTK Centertel, PTC i Unilever Polska, a zwiększyły - Procter & Gamble Polska i Metro Group.

Cennikowe wydatki reklamowe Aflofarmu (bez uwzględnienia internetu) w styczniu br. wyniosły 90,87 mln zł - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. To mniej więcej trzy razy więcej niż budżety kolejnych pod tym względem PTK Centertelu (operatora Orange) i Procter & Gamble Polska. Przy czym w skali roku wydatki Alfofarmu zmalały o 20,9 proc.

Podobny spadek cennikowego budżetu - wynoszący dokładnie 20,4 proc. - zanotował PTK Centertel. Jeszcze bardziej wydatki reklamowe ograniczyły Unilever Polska (o 30,2 proc.) oraz Polska Telefonia Cyfrowa (o 35,5 proc.). W przypadku PTC spadek może wynikać z tego, że na początku stycznia firma po zaledwie kilku dni wstrzymała kontrowersyjną kampanię Heyah nawiązującą do wizerunku Lenina (przeczytaj o tym więcej).

Z drugiej strony cennikowe wydatki reklamowe Procter & Gamble Polska wzrosły w skali roku o 14,3 proc. Natomiast budżet Metro Group (do której należą sieci hipermarketów Real, Media Markt i Saturn i sieć hurtowni Metro & Makro Cash and Carry) zwiększył się o 44,8 proc.

Ogółem cennikowe wydatki na reklamę w telewizji, radiu, prasie, kinach i na outdoorze wyniosły w styczniu 1,469 mld zł. To o 4,6 proc. więcej niż w styczniu ub.r.

Cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu, dane Kantar Media)
Wirtualnemedia.plstyczeń 2013styczeń 2012
Aflofarm90 873 523 zł114 860 749 zł
PTK Centertel35 316 034 zł44 356 981 zł
Procter & Gamble DS Polska30 281 814 zł26 490 313 zł
Polska Telefonia Cyfrowa26 085 643 zł40 427 156 zł
Metro Group25 486 979 zł17 598 441 zł
Unilever Polska18 737 452 zł26 831 023 zł
wszyscy reklamodawcy1 469 117 211 zł1 404 667 744 zł

 


 

Dołącz do dyskusji: Aflofarm największym reklamodawcą, ale z mniejszymi wydatkami

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pablo picasso
Ludzie, oni tyle nie wydają. Nawet połowy tego, co prezentujecie.
To fałszywe dane.
Aflo za prace kreatywne proponuje stawki niższe od średnich agencji!
Tam jest jakieś gniazdo najgorszych chorób.
odpowiedź
User
kamil
Wiem dlaczego spadly wydatki Aflofarmu.Jesli widzieliscie wyniki z reklam RMF-u to zobaczycie ze byl spadek o 14 milionow a tyle spadly wydatki tej firmy.
odpowiedź