Heyah wycofuje reklamy z Leninem i przeprasza

Prowadzona od kilku dni kampania reklamowa Heyah wykorzystująca wizerunek Lenina została wstrzymana. Sieć uzasadnia to nieprzychylnymi komentarzami do reklam i „pojawieniem się w dyskusji wątków ideologicznych”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Reklamy Heyah z Leninem i hasłem „Dawajcie! Nawijajcie!” były emitowane od czwartku. Promowały wprowadzoną właśnie ofertę „60 minut do wszystkich za 1 zł” (przeczytaj więcej i obejrzyj spot). Szybko wywołały negatywną reakcję internautów, którzy masowo krytykowali je m.in. na facebookowym fanpage’u Heyah. Kampanii zarzucano głównie pochwałę komunizmu i Stalina oraz ironicznie sugerowano, jacy zbrodniarze wystąpią w kolejnych reklamach sieci.

W poniedziałkowy wieczór Polska Telefonia Cyfrowa, operator Heyah, poinformowała o wstrzymaniu emisji reklam z Leninem. Firma zdecydowała tak „w związku z nieprzychylnymi komentarzami formułowanymi pod adresem kampanii oraz pojawieniem się w dyskusji wątków ideologicznych”.

„Nasza decyzja podyktowana jest wolą poszanowania odczuć odbiorców oraz wynika z zasad etyki biznesu, których przestrzeganie jest dla nas sprawą nadrzędną” - podkreśliła PTC. „Przepraszamy wszystkich, którzy mogli poczuć się w jakikolwiek sposób dotknięci - nigdy nie było to naszym zamiarem” - dodała firma.

grafika

PTC zaznaczyła, że w kampanii chodziło tylko o promowanie oferty „60 minut do wszystkich za 1 zł”. Oferta ta mimo wycofania reklam nadal będzie obowiązywać.

Z naszych informacji wynika, że operator zdecydował się wstrzymać kampanię tylko pod wpływem krytyki ze strony internautów. Pod względem prawnym reklamy są bowiem bez zastrzeżeń - nie ma w nich żadnych symboli komunistycznych, dlatego w sądzie trudno byłoby udowodnić, że promują ustrój totalitarny.

Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa G7, a zakupem mediów zajął się dom mediowy Starcom. Za komunikację w internecie odpowiadała agencja Engine, a za działania w social mediach - agencja Interactive Solutions.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online