SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Aflofarm największym reklamodawcą, T-Mobile przed Orange i Polkomtelem

W kwietniu br. najwięcej na reklamę cennikowo wydał Aflofarm. Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły Unilever Polska i T-Mobile Polska, a jako jedyny duży spadek wydatków zanotował L'Oreal Polska.

Cennikowe wydatki reklamowe Aflofarmu (bez internetu) w kwietniu br. wyniosły 66,6 mln zł, czyli 1,2 mln zł więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. To wzrost o 1,9 proc.

>>> Reklama tv: TVN przed Polsatem, TVP2 i TVN24 mocno w górę (TOP 10)

Niewielki wzrost inwestycji reklamowych - 2,2 proc. - zanotował Unilever Polska. Mocniej zwiększyły się cennikowe budżety innych koncernów FMCG. Henkel Polska przeznaczył na reklamy o 105,4 proc. więcej, a Procter & Gamble DS Polska - o 16,9 proc. więcej niż przed rokiem. Za to wydatki L'Oreal Polska zmalały o 16 proc.

>>> RMF FM, Radio ZET i Polskie Radio dużo mniej z reklam, w górę Tok FM i Eska (TOP 10)

Wśród operatorów telekomunikacyjnych najwięcej na reklamę cennikowo przeznaczyła T-Mobile Polska, operator T-Mobile i Heyah. Jej wydatki wyniosły 50,7 mln zł, czyli 37,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei cennikowy budżet reklamowy PTK Centertel, operatora Orange, zmalały w skali roku o 0,6 proc., a Polkomtela, operatora Plusa - o 0,4 proc.

>>> „Twój Styl”, „Tele Tydzień” i „Party” dużo więcej z reklam, ostro w dół „Wprost” i „Polityka” (TOP 10)

Najwięksi reklamodawcy (wydatki cennikowe, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

IV 2013

IV 2012

Aflofarm

66 657 189 zł

65 433 831 zł

Unilever Polska

59 803 792 zł

58 522 583 zł

T-Mobile Polska

50 737 002 zł

36 840 465 zł

PTK Centertel

50 155 519 zł

50 441 507 zł

Henkel Polska

38 002 183 zł

18 498 633 zł

Procter & Gamble DS Polska

34 932 448 zł

29 878 857 zł

Polkomtel

33 233 737 zł

33 378 726 zł

L'Oreal Polska

31 754 824 zł

37 829 606 zł

wszyscy reklamodawcy

2 443 373 825 zł

2 253 794 331 zł

Dołącz do dyskusji: Aflofarm największym reklamodawcą, T-Mobile przed Orange i Polkomtelem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl