Aflofarm przed Polpharmą i Unileverem wśród reklamodawców telewizyjnych, w dół Procter & Gamble (TOP 10)

Ranking TOP 10 najbardziej aktywnych reklamodawców w 2017 roku ponownie otwierają przedstawiciele farmacji. Zdecydowanym liderem jest Aflofarm z GRP na poziomie 215 072,61, a za nim plasuje się Polpharma (GRP 111 867,19). Ranking zamyka również firma z tego samego sektora - GlaxoSmithKline. W tegorocznym zestawieniu zabrakło T-Mobile i Orange, ale pojawił się inny telekom, Polkomtel - wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

km
km
Udostępnij artykuł:

W rankingu największych reklamodawców dominującą kategorią są farmacja (ponad 50-proc. udział w TOP 10) oraz FMCG (z udziałem na poziomie 41 proc.).

Podobnie jak w zestawieniu obejmującym 2016 rok, wszyscy reklamodawcy z branży farmaceutycznej, którzy znaleźli się w zeszłorocznym rankingu, zwiększyli swoją aktywność w telewizji. Mimo, że największym wzrostem może pochwalić się firma telekomunikacyjna Polkomtel (+49 proc.), nie zagroziło to pozycji Aflofarmu, który swoimi kampaniami wygenerował najwięcej GRP i utrzymał się na czele zastawienia.

Do wyników farmacji przyczyniła się znacząco firma GSK, która zwiększyła swoją aktywność w porównaniu do poprzedniego roku o 22 proc., co pozwoliło jej się znaleźć na ostatnim miejscu w tabeli. Poza tym tuż za TOP 10 (miejsce 12) uplasował się Natur Produkt Pharma (Zdrovit), który odnotował rekordowy wzrost aktywności r/r, zwiększając ilość wygenerowanych GRP prawie dwukrotnie (+95 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lidl-najaktywniejsza-reklamowo-marka-w-telewizji-w-2017-roku-ibuprom-liderem-wzrostu ##

grafika

Jednocześnie zmniejsza się różnica pomiędzy GRP Aflofarmu a GRP pozostałych firm. W 2015 roku przewaga Aflofarmu nad drugim miejscem (wtedy Orange) była prawie 2,5-krotna, w 2016 roku było to ponad 100 proc., natomiast w roku 2017 jest to ok. 92 proc.

Jeżeli chodzi o przedstawicieli sektora FMCG, to w zestawieniu obejmującym 2017 rok znaleźli się Unilever, Nestle, Ferrero oraz Procter & Gamble. Większość reklamodawców w porównaniu do pierwszego półrocza 2017 roku nie zmieniło swojej pozycji. Jedynie Procter & Gamble przesunął się w rankingu o jedną pozycję w górę, spychając przedstawiciela sektora handlowego - Lidla - na 7. miejsce.

W porównaniu do analogicznego okresu w 2016 roku z zestawienia najaktywniejszych reklamodawców w telewizji wypadły dwie marki operatorów komórkowych - Orange i T-Mobile. Ta druga nie znalazła się już w zestawieniu obejmującym pierwsze półrocze 2017 roku. Miejsce Orange i T-Mobile zajął branżowy konkurent – Polkomtel. Gdyby potraktować Polkomtela i Polsat łącznie ich pozycja w rankingu wyglądałaby jeszcze bardziej imponująco, bo zajmowaliby czwartą pozycję.

grafika

Rośnie udział TOP 10 w zestawieniu aktywności telewizyjnej wszystkich marek (wzrost prawie o 1 pkt. proc.). Przy wzroście ilości wygenerowanych GRP w TV o 3,3 proc. na całym rynku TOP 10 rośnie o 7,4 proc. Jest to pokłosie spadającej liczby mniejszych graczy na rynku – ilość aktywnych reklamodawców w telewizji spadała w 2017 roku o prawie 4 proc.

W porównaniu do zestawienia za pierwsze półrocze 2017 roku, w rankingu obejmującym cały rok zabrakło firmy PepsiCo, która wówczas zajmowała ostatnie miejsce, a obecnie znalazła się poza TOP 10 (na pozycji trzynastej).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+