Agora pracuje nad nową długoterminową strategią rozwoju. „Mniejszy bagaż problemów z przeszłości”

W czerwcu br. Agora przedstawi nową długoletnią strategię rozwoju spółki, nad którą obecnie pracuje intensywnie zarząd. Grupa wycofuje się z sektora telewizji i rozpoczyna działalność na rynku gastronomicznym. - Staramy się koncentrować na tych aktywach, które są najsilniejsze i bazują na naszych największych kompetencjach - wyjaśnia Bartosz Hojka, prezes Agory.

łb
łb
Udostępnij artykuł:

W ub.r. grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży o 2,7 proc. do 1,16 mld zł, wzrost zysku EBITDA o 2,5 proc. do 118,9 mln zł i 79,3 mln zł straty netto (wobec 13,2 mln zł straty w 2016 roku). Wyniki Agory za poprzedni rok szczegółowo opisujemy w tym artykule.

- Pracujemy nad kolejną długoterminową, długoletnią perspektywą rozwoju firmy, którą przedstawimy pod koniec pierwszego półrocza. Intensywnie koncentrujemy się nad tym w tej chwili - tłumaczy Bartosz Hojka, prezes Agory. Nie ujawnia na razie żadnych szczegółów nowego planu rozwoju.

Agora wskazuje zdarzenia jednorazowe w poprzednich dwóch latach oraz w I kwartale 2018 roku, które mają wpływ na wyniki spółki, a które były konsekwencją działań zarządu w ramach poprzedniej strategii. W 2016 roku Agora zawarła wartą 10,5 mln zł umowę inwestycyjną z Discovery Polska o sprzedaży pierwszej części udziałów w spółce Green Content, nadawcy kanału naziemnego Metro. W tym samym roku sprzedano nieruchomości w Łodzi (6 mln zł), przejęto kontrolę nad spółką GoldenLine (za 3,3 mln zł) oraz ustalono rezerwę 6,9 mln zł z tytułu przeprowadzanych zwolnień grupowych.

W roku ubiegłym spółka odczuła negatywny wpływ zmiany wysokości płacy minimalnej na działalność sieci kin Helios, co skutkowało wzrostem kosztów wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych o około 10 mln zł. Dokonano także jednorazowego przyspieszenia amortyzacji wybranych aktywów, co pochłonęło 4,8 mln zł. W czwartym kwartale ub.r. Agora zrealizowała także odpisy aktualizujące wartość aktywów (-88,9 mln zł).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wyborcza-ma-sprzedanych-133-tys-subskrypcji-cyfrowych ##

Od początku 2018 roku Grupa zdążyła już sprzedać nieruchomości w Warszawie i Gdańsku, co łącznie przyniosło 13,6 mln zł przychodu. W lutym br. Agora zawarła porozumienie z działającymi w firmie związkiem zawodowym i radą pracowników co do zwolnienia maksymalnie 53 osób z segmentu druku. Spółka wyda na to ok. 1,6 mln zł, natomiast redukcja zatrudnienia będzie potem przynosić oszczędności wynoszące ok. 2-2,5 mln zł.

Dodatkowo - co ogłoszono w tym tygodniu - Agora wycofuje się całkowicie z sektora telewizyjnego. Dlatego spółka rozpoczęła rozmowy z Kino Polska TV dotyczące sprzedaży 41,14 proc. akcji firmy Stopklatka nadającej stację Stopklatka TV dostępną w naziemnej telewizji cyfrowej. Strony podpisały list intencyjny o prowadzeniu negocjacji do końca czerwca br.

 - Do pracy nad nową perspektywą strategiczną przystępujemy z poczuciem mniejszego bagażu różnych problemów z przeszłości i oczyszczonego przedpola. Jednocześnie pracujemy nad nowymi inicjatywami i projektami - wyjaśnia Bartosz Hojka. - Staramy się koncentrować na tych aktywach, które są najsilniejsze i bazują na naszych największych kompetencjach - dodaje.

Gastronomia ma uniezależnić Agorę od przychodów reklamowych. „Plan powolnego wzrostu”

Jedną z tych nowych inicjatyw jest rozpoczęcie działalności na rynku gastronomicznym. We wtorek należąca do Agory spółka Helios podpisała z Piotrem Komórem i Piotrem Grajewskim umowę dotyczącą uruchomienia sieci lokali gastronomicznych typu fast casual. Przez cztery lata ma powstać 45 takich lokali, Helios zainwestuje w to ok. 10 mln zł.

- W pierwszym okresie zainwestujemy 5 mln zł. Jest to plan powolnego wzrostu, natomiast nie wykluczamy akwizycji czy też master franczyzy dla konceptów, które jeszcze nie są obecne w Polsce. Będziemy obserwować i analizować ten rynek - tłumaczy Anna Kryńska-Godlewska, członek zarządu Agory.

Wchodząc na rynek gastronomiczny Agora odnalazła niszę: lokale fast casual są w Polsce mało widoczne, ale bardzo popularne zagranicą, dlatego spółka chce obserwować zagraniczne sieci i powoli rozwijać tę gałąź biznesu.

- Ten segment biznesu będzie nas uniezależniał od przychodów reklamowych jako Grupa - podkreśla Kryńska-Godlewska.

- Uważamy, że ten rynek dobrze wpisuje się w obserwowane trendy: coraz więcej ludzi jada na mieście. Wydatki w Polsce na ten cel nadal są dużo niższe niż w innych krajach europejskich. Największą dynamikę w tym sektorze wykazują fast food i restauracje, natomiast fast casual nadal pozostaje segmentem mało widocznym w Polsce, ale bardzo popularnym zagranicą. Można się na tym wzorować, obserwując jak ten biznes jest tam zarządzany - wyjaśnia.

Z danych ZKDP wynika, że w styczniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 96 668 egz., pierwszy raz spadając poniżej poziomu 100 tys.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów