SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Agora pracuje nad siecią gastronomiczną i nową strategią. Helios będzie mieć kino w Warszawie

Należąca do Agory spółka Helios jest na etapie podpisywania pierwszych umów dotyczących sieci gastronomicznej, którą przygotowuje wspólnie z dwoma wspólnikami. Firma uzyskała już wszystkie pozwolenia na budowę pierwszego kina Helios w Warszawie. W czerwcu Agora może ogłosić nową strategię.

Article

Na początku marca br. Helios podpisał umowę inwestycyjną z Piotrem Komórem i Piotrem Grajewskim, menedżerami z branży gastronomicznej. Wspólnie zamierzają uruchomić sieć lokali gastronomicznych typu fast casual. W ciągu czterech lat ma ich powstać 45, Helios przeznaczy na to 10 mln zł.

W środę prezes Agory Bartosz Hojka powiedział, że firma jest na etapie podpisywania pierwszych umów dotyczących tej sieci. Pierwszy lokal ma zostać uruchomiony w drugiej połowie br.

Powstanie kino w Warszawie

Agora dalej rozwija też sieć kin Helios. Jej prezes Tomasz Jagiełło poinformował, że spółka właśnie otrzymała pozwolenia potrzebne do otworzenia kina w warszawskim centrum handlowym Blue City. Ma zostać uruchomione pod koniec br., będzie to pierwsze kino Helios w Warszawie.

Obecnie sieć Helios liczy 44 kina. Kolejne będzie działało w nowym centrum handlowym w Gdańsku, które zostanie otwarte w najbliższych tygodniach. W br. zostaną jeszcze uruchomione - oprócz tego w Warszawie - kina w Legionowie, Katowicach i Pabianicach.

W pierwszym kwartale br. w kinach Helios wpływy ze sprzedaży biletów wyniosły 66,3 mln zł (2,6 proc. więcej niż rok wcześniej), ze sprzedaży barowej - 24 mln zł (po wzroście o 8,1 proc. w skali oku), a ze sprzedaży reklam - 6,3 mln zł (po spadku o 25,9 proc.).

- Pomimo spadku frekwencji w naszych kinach, nasze przychody wzrosły wyżej niż rynek. Nie weszliśmy w akcje promocyjne, jak konkurencja, ale jesteśmy gotowi do agresywniejszych działań, jeśli rynek będzie tego oczekiwał - podkreślił Tomasz Jagiełło.

W minionym kwartale we wszystkich kinach sprzedano 17,3 mln biletów, o 0,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Tomasz Jagiełło przyznał, że w kwietniu i pierwszej połowie maja frekwencja w kinach była znacząco niższa niż rok wcześniej. Stwierdził, że powodem była bardzo dobra pogoda, zwłaszcza w weekendy, a także wyjątkowo długi weekend majowy, obejmujący w praktyce ponad tydzień.

Firma nie zauważyła natomiast negatywnego wpływu ograniczenia handlu w część niedziel na frekwencję w jej kinach.

Według szacunków Agory - opartych na danych Kantar Media, Starcomu i IGRZ - w minionym kwartale wartość polskiego rynku reklamowego wyniosła ok. 2,1 mld zł, o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. - W pierwszym kwartale 2018 r. dynamika wzrostu wydatków na rynku reklamy była zaskakująco wysoka. Trudno jednak oczekiwać, że takie tempo wzrostu wydatków na reklamę utrzyma się w kolejnych kwartałach 2018 roku - komentuje firma w raporcie finansowym.

W związku z tym Agora nie zmieniła prognoz dot. rozwoju rynku reklamowego w całym br. Spodziewa się, że jego wartość zwiększy się w skali roku o 2-4 proc. Reklama internetowa ma zyskać 7-10 proc., kinowa - 4-6 proc., a telewizyjna, radiowa i zewnętrzna - po 1-3 proc. Natomiast nakłady reklamowe w dziennikach zmaleją o 10-12 proc., a w magazynach o 7-9 proc.

Nowa strategia

Przedstawiciele zarządu firmy podkreślili, że w czerwcu przedstawią nową, długoterminową strategię jej rozwoju. - Agora może ogłosić strategię dla nowej kilkuletniej perspektywy czasowej w połowie czerwca - poinformowała członkini zarządu Agnieszka Sadowska.

Obecnie Agora wycofuje się z rynku telewizyjnego: w ub.r. sprzedała Discovery Polska stację Metro, a dwa miesiące temu zaczęła rozmowy z Kino Polska TV dotyczące sprzedaży należących do niej 40,14 proc. akcji Stopklatki.

- Rynek telewizyjny jest mocno skonsolidowany i bardzo konkurencyjny. Działają na nim silni gracze, w tym międzynarodowi giganci. Zbudowanie sensownej pozycji na rynku telewizyjnym wymagałoby dzisiaj kolosalnych inwestycji - uzasadniał Bartosz Hojka w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

W minionym kwartale grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży o 7,6 proc. do 278 mln zł oraz 9,7 mln zł zysku netto (wobec 6,1 mln zł straty rok wcześniej).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agora pracuje nad siecią gastronomiczną i nową strategią. Helios będzie mieć kino w Warszawie

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wybór
Dziękuję za informację na pewno będę omijał te wszystkie biznesy Agory.
36 15
odpowiedź
User
Gość54321
Nie Zoom TV sprzedali tylko Metro...
18 0
odpowiedź
User
Rer
Firma beka
24 6
odpowiedź
User
KK
Właściciele Polski Ludowej.
23 7
odpowiedź
User
conf
Dziękuję za informację na pewno będę omijał te wszystkie biznesy Agory.


No właśnie, brawo wm- przed tym warto ostrzegać : ) mam nadzieję że z dniem otwarcia zobaczę duże kolejki ... gości z sanepidu ; ) Jeśli będą serwowali taki sciek łajna jak w gazecie to czeka nas pandemia ; )
27 15
odpowiedź
User
Fritz
Czy już wiadomo co tam będą serwować? Po linii agorowej to chyba powinni kebaby i macę?
19 11
odpowiedź
User
wlad
Jeśli serwowane jedzenie będzie równie wartościowe jak "prawda" sprzedawana przez agorę, to niezły chlewik to będzie.
23 9
odpowiedź
User
Gospodarz domu
Czy już wiadomo co tam będą serwować? Po linii agorowej to chyba powinni kebaby i macę?
No słuszny kierunek obrała była elita :) Na niwie medialnej już właściwie polegli, teraz czas na inspiracje gastronomiczne :) Teraz czas na kuchenne rewolucje :P Oby tylko ludzie którzy w odrobinie szaleństwa nie spotkały rewolucje żołądkowe :)
15 5
odpowiedź
User
Szlomo
Będą rozwozili macę na telefon?
11 7
odpowiedź
User
Dako
Będą rozwozili macę na telefon?

A dlaczego nie? potencjalnie w pl jest rynek dla kilkuset tysięcy amatorów mac więc dlaczego tego nie wykorzystać? Oczywiście taka maca nie może kosztować kilka złotych bo to żaden szpan zajadać się taką bieda-macą, to musi kosztować 19.90 i to się nazywa biznes!
12 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing