Prezes Agory o rezygnacji z telewizji: zbudowanie sensownej pozycji wymagałoby kolosalnych inwestycji

Agora wycofuje się z rynku telewizyjnego, bo jest skonsolidowany i bardzo konkurencyjny, a konkurować musiałaby z silnymi międzynarodowymi podmiotami. - Zbudowanie sensownej pozycji wymagałoby dzisiaj kolosalnych inwestycji. Taka skala inwestycji może mieć sens dla firm, które prowadzą już rozległą działalność na tym rynku i mogą osiągnąć duże synergie - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka, prezes Agory.

łb
łb
Udostępnij artykuł:

W zeszłym tygodniu Agora ogłosiła, że rozpoczęto rozmowy z Kino Polska TV na temat sprzedaży 41,14 proc. akcji firmy Stopklatka, nadającej naziemny kanał filmowy Stopklatka TV. Strony podpisały list intencyjny o prowadzeniu negocjacji do końca czerwca br. Oznacza to, że Grupa wycofuje się całkowicie z sektora telewizyjnego - w ub.r. Agora sprzedała już Discovery Polska swój kanał Metro TV, dostępny na MUX-8.

Jednocześnie należąca do Agory spółka Helios podpisała z Piotrem Komórem i Piotrem Grajewskim umowę dotyczącą uruchomienia sieci lokali gastronomicznych typu fast casual. Przez cztery lata ma powstać 45 takich lokali, a Helios zainwestuje w to ok. 10 mln zł (w pierwszej fazie połowę tej kwoty). Gastronomia będzie jednym z elementów nowej strategii długoterminowej, którą zarząd ogłosi w czerwcu.

- Rynek telewizyjny jest mocno skonsolidowany i bardzo konkurencyjny. Działają  na nim silni gracze, w tym  międzynarodowi giganci. Zbudowanie sensownej pozycji na rynku telewizyjnym wymagałoby dzisiaj kolosalnych inwestycji. Taka skala inwestycji może mieć sens dla firm, które prowadzą już rozległą działalność na rynku telewizyjnym i mogą  osiągnąć duże synergie. Cieszę się, że spróbowaliśmy naszych sił na rynku telewizyjnym i zbudowaliśmy dwa niezwykle udane projekty - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka, prezes Agory.

Rezygnacja z bycia nadawcą telewizyjnym nie oznacza, że Agora całkowicie porzuca myślenie o telewizji. Prezes spółki zapowiada, że Grupa będzie przyglądać się rozwojowi tego medium. Czy Agora może w przyszłości rozpocząć produkcję kontentu telewizyjnego dla innych nadawców i platform VoD? Tego Hojka nie ujawnia.

- Warto przy tym pamiętać, że telewizja, tak jak wszystkie media, jest wrażliwa na zmiany technologiczne i trendy w sposobie konsumpcji mediów. W przyszłości wiele będzie się zmieniało w tym obszarze i nie mogę wykluczyć, że będziemy chcieli funkcjonować na rynku szeroko rozumianego wideo w innej formule niż tradycyjne nadawanie naziemne. Dlatego cały czas w wielu miejscach Grupy Agora rozwijamy kompetencje wideo - podkreśla Bartosz Hojka.

W ub.r. grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży o 2,7 proc. do 1,16 mld zł, wzrost zysku EBITDA o 2,5 proc. do 118,9 mln zł i 79,3 mln zł straty netto (wobec 13,2 mln zł straty w 2016 roku).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online