Rok fiskalny 2015 (zakończony w marcu br.) Alibaba zamknęła wynikiem 12,3 mld dol. przychodu i 350 mln kupujących globalnie. Aktywnych użytkowników w mobile’u było 289 mln. Roczna wartość sprzedanych towarów (wskaźnik GMV) wyniosła 394 mld dol.
Teraz Alibaba Group podała oficjalne prognozy na rok fiskalny kończący się w marcu 2017 roku. Według tych estymacji, przychody chińskiego giganta e-commerce mają urosnąć o 48 proc., co oznaczałoby, że przekroczą 18,2 mld dol. Prognozowany wzrost jest wyższy niż za rok fiskalny 2015, w którym wyniósł 33 proc.
Chińczycy zdecydowali się opublikować prognozy, ponieważ amerykańska SEC (odpowiednik polskiej Komisji Nadzoru Finansowego) zaczęła bacznie przyglądać się temu, jak firma raportuje swoje wyniki.
Alibaba zapowiedziała, że odchodzi od kwartalnego raportowania wskaźnika GMV i będzie podawać jedynie roczne GMV w raporcie finansowym podsumowującym rok fiskalny. Jak tłumaczył Jack Ma, prezes Alibaba Group, w tej chwili ich biznes jest tak złożony, że GMV nie oddaje w pełni wyników firmy. Oprócz e-commerce, Alibaba mocno rozwija portfolio usług w chmurze dla firm oraz podmiotów prywatnych oraz inwestuje w rozwiązania płatnicze.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/alibaba-wprowadzi-wirtualna-rzeczywistosc-do-swojego-sklepu-i-innych-serwisow ##
Chiński gigant nie rezygnuje całkowicie z raportowania GMV, ponieważ wciąż jest to jeden z ważniejszych wskaźników, według którego inwestorzy i analitycy porównują firmy z branży e-commerce.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-allegro-przez-naspers-to-zadna-sensacja-wsrod-chetnych-moga-byc-alibaba-i-amazon ##











