WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

54 proc. polskich internautów kupuje w sieci. Najważniejsza wygoda i dostępność, Allegro najlepiej znaną marką

Allegro znosi opłaty za wystawienie i zdjęcia, a podwyższa prowizje w kategoriach Komputery i Bilety

2017-10-03 A A A KOMENTARZE: 8 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Serwis Allegro.pl rezygnuje z opłat za wystawienie ofert i dodanie do nich zdjęć w kategoriach Komputery i Bilety. Jednocześnie w obu podwyższa prowizję od sprzedaży: w Komputerach będzie teraz wynosić od 1,5 do 9 proc., a w Biletach - 5 proc.

Allegro znosi opłaty za wystawienie i zdjęcia, a podwyższa prowizje w kategoriach Komputery i Bilety

W kategorii Bilety nowe zasady będą obowiązywały od 11 października. Sprzedający nie będą już płacili za wystawienie ofert i dodawanie do nich fotografii, natomiast prowizja od sprzedaży będzie wynosiła 5 proc.

Do tej pory taką wartość prowizja miała tylko przy sprzedaży ofert w cenie do 100 zł, natomiast przy wyższych kwotach sprzedaży wynosiła 3, 1,5 lub 0,5 proc. plus konkretne kwoty.

Z kolei w kategorii Komputery nowe stawki zostaną wprowadzone 16 października. W zależności od typu oferty, prowizja przy sprzedaży będzie wynosiła od 1,5 do 9 proc.

Dotychczas wysokość prowizji w kategorii Komputery była uzależniona od ceny sprzedaży. Przy transakcjach o kwocie do 100 zł wynosiła 5 proc., a przy droższych - 1,9, 0,5 lub 0,2 proc. plus konkretna kwota.

W obu kategoriach nowe stawki będą obowiązywać zarówno sprzedawców indywidualnych, jak też sklepy.

We wrześniu Allegro podobne zmiany wprowadziło w cennikach działów Motoryzacja, Zdrowie i Uroda.

Przedstawiciele serwisu uzasadniali, że znosząc opłaty za wystawienie ofert i dodanie fotografii likwidują ryzyko dla sprzedawców związane z publikowaniem ofert. - Dopiero w momencie jeśli dojdzie do sprzedaży, chcemy aby sprzedawca podzielił się z nami zyskiem - to właśnie prowizja od sprzedaży. Porównując skalę i efektywność Allegro z innymi możliwościami sprzedaży w sieci, jestem przekonany, że pomimo zmian w cenniku, sprzedaż u nas się opłaca a całościowe koszty z nią związane są niższe niż w innych kanałach - powiedział nam Paweł Klimiuk, rzecznik Grupy Allegro.

Według badania Gemius/PBI w sierpniu br. Allegro.pl zanotowało 15,37 mln realnych użytkowników i 1,33 mld odsłon.

Autor: tw

Wiecej informacji: Allegro, cennik

Komentarze (8) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia