SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Amazon chce złamać reklamowy duopol Google i Facebooka

Amazon zwiera szyki do walki o budżety reklamowe w digitalu. E-commercowy gigant chce przełamać duopol rynkowy Google i Facebook - w fazie testów znajduje się platforma dla agencji reklamowych, przeznaczona do samodzielnego zarządzania kampaniami w witrynie Amazona.

Article

Od kilkunastu miesięcy Amazon intensywnie planuje mocne wejście w rynek reklamowy - donosi serwis DigiDay.com. W firmie powstaje co najmniej kilka dedykowanych zespołów, które mają zajmować się obsługą reklamową marek. Amerykański gigant e-commerce testuje z kilkoma agencjami marketingowymi platformę Amazon Advertising, która ma służyć marketerom do samodzielnej obsługi kampanii reklamowych w modelu programmatic, prowadzonych na Amazonie. Z co najmniej dwoma sprawdza zaś, jak reklamy wpływają na korzystanie z serwisu.

Amazon dzięki tym symulacjom chce udowodnić skuteczność swojego podejścia do emitowania reklam, które różni się od postawy Google i Facebooka, która zawiera się w stwierdzeniu "całkowita perspektywa portfela".

Amazon w swoim podejściu wychodzi z założenia, że szefowie marketingu nie znoszą nienaukowych metod atrybucji. Teoretycznie reklamodawca powinien wiedzieć, ile osób kliknęło w reklamę, w efekcie dokonując zakupu, a ile poprzestało na zapoznaniu się z komunikatem. Amazon uważa, że firmy powinny mieć możliwość przypisania konwersji online do zakupów offline.

Pod koniec ubiegłego roku Amazon zaczął oferować więcej opcji samoobsługowych w wewnętrznym zespole sprzedaży produktów reklamowych Amazon Media Group. Teraz opcje te mają zostać rozwinięte w specjalny interfejs do samodzielnej obsługi przez marketerów zarządzających kampaniami reklamowymi - Amazon Advertising Platform.

Prace nad doskonaleniem Amazon Advertising Platform koncentrują się głównie w oddziale Amazona w Nowym Jorku. Część osób pracuje także z biur w Tokio, Toronto oraz w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii (firma nie precyzuje, w jakich miastach w tych krajach).

Amazon jest najcenniejszą marką na świecie według rankingu Brand Finance Global 500 - jego wartość wzrosła w ciągu roku o 42 proc. ze 106,3 do 150,8 mld dol.

Dołącz do dyskusji: Amazon chce złamać reklamowy duopol Google i Facebooka

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sd
Nie dobrze dla duopolu "najfajnieszcyh firm na świecie czyniących samo dobro 24/h na dobę", ale mniejsi też odczują odpływ kasy.
0 0
odpowiedź
User
Im więcej technologii tym mniej człowieka
Facebook już dawno powinien paść i nie chodzi tu o liczne afery, ale o sam fakt, że wydaje im się, że są wszechmogący, że Boga za nogi złapali, prezentując ludziom sztuczny, ulepiony świat. To samo dotyczy Instagrama, który może być nawet bardziej szkodliwy od Facebooka, jeśli ktokolwiek z was myślał że tak nie jest - Dlaczego? Dlatego że zakłamuje rzeczywistość, ludzie zamieniają się w celebrytów, gonią za sławą, za rzekomym uznaniem, mają głód komentarzy, polubieni i oczekują natychmiastowej reakcji, bo sądzą, że im się to należy. Narcyzm i Egoizm kwitnie w najlepsze. 14 lat istnieje Facebook i im się wydaje, że będą rządzili na kolejne ładne lata, dlatego, że kompletnie uzależnieni użytkownicy ociemnieli głupotą funkcjonowania tego serwisu nie będą w stanie mu nic zrobić. Dodajmy do tego eksperymentowanie z algorytmami i sztuczną inteligencją i jesteśmy uziemieni na kolejne dekady. Chcą wiedzieć wszystko, widzieć wszystko, grają na szach mat, a smartfony im w tym ch*lernie pomogły. Światem rządzą maniakalni psychopaci technologiczni, w tym miliarderzy, którzy pod przykrywką ulepszania życia za wszelką cenę, sprawią, że otaczający świat będzie nieatrakcyjny, bo będzie zdominowany przez technologię, która do reszty rozleniwi człowieka, pozbawi go racjonalnego myślenia, kreatywności, wrażliwości, a świat będzie piękny i ohydny zarazem. Niech głupszych od siebie poszukają.
2 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing