SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Amerykanie spędzają coraz mniej czasu na Facebooku, coraz więcej w innych mediach społecznościowych

Amerykański użytkownik Facebooka w 2017 roku poświęca mu średnio 18 godzin i 24 minuty miesięcznie. Jeszcze rok temu były to 32 godziny i 43 minuty - wynika z analizy Verto Analytics, opracowanej przez eMarketer. Coraz więcej czasu użytkownicy poświęcają za to na inne media społecznościowe - Twittera, Snapchata i Messengera.

Z danych firmy Verto Analytics, prowadzącej badania marketingowe, przeprowadzonych na próbie dorosłych użytkowników social mediów w USA, wynika, że w tym roku poświęcają na Facebooka o ponad 14 godzin miesięcznie mniej niż jeszcze w 2016. Badacze wskazali także na spadek liczby sesji przypadających na jednego użytkownika miesięcznie – z 311 w 2016 do 173 w 2017. Średni czas poświęcony na jedną sesję spadł z 6 minut 23 sekund do 6 minut 18 sekund.

Wzrosty odnotowują za to inne platformy społecznościowe. W 2017 na Snapchacie użytkownicy spędzają miesięcznie 4 godziny (rok wcześniej 3 godziny 3 minuty), na Twitterze 3 godziny 2 minuty (rok wcześnie 2 godziny 37 minut), na Messengerze godzinę i 34 minuty (w 2016 roku 54 minuty).

Z badań firmy RBC Capital Markets przeprowadzonych wśród użytkowników Facebooka wynika, że zamierzają poświęcać platformie mniej czasu w ciągu najbliższych 12 miesięcy (34 proc. wśród najmłodszych użytkowników, 31 proc. w grupie wiekowej 26-35 lat).

Media społecznościowe tracą na rzecz wideo i relacji „offline”

Spadkowy trend Facebooka nie dziwi Łukasza Chomyna, digital creative directora z Grandes Kochonos Digital. Zdaniem eksperta, w społeczeństwach wysoko rozwiniętych takich jak amerykańskie, czas stanowi kluczową walutę, za czym idzie potrzeba „wylogowania się” z sieci na rzecz kontaktów w świecie rzeczywistym.

- Trend nie wydaje mi się zaskakujący, jednocześnie przed nami jeszcze kilka lat, zanim odczujemy go lokalnie. Polska jest wciąż na etapie - być może nie euforii związanej z social mediami - ale radosnej konsumpcji. Tymczasem w krajach, wysoko rozwiniętych do powszechnej świadomości dotarło, że najbardziej poszukiwanym i cennym zasobem społeczeństw wysoko rozwiniętych jest czas. I ten czas jest nowym luksusem - czas bycia z rodziną, z przyjaciółmi, a także czas bycia offline, czas „nicnierobienia”. By użyć jasnej metafory - dekadę temu wizualną oznaką sukcesu mogła być słuchawka bluetooth cały czas wetknięta w ucho człowieka sukcesu. W świecie A.D. 2017 taką oznaką jest posiadanie np. telefonu szwajcarskiej firmy Punkt, który pozwala wyłącznie na telefonowanie i słanie smsów. Dokładnie tak jak telefonu z początku lat dwutysięcznych. Luksus wczorajszy, to bycie wciąż „connected”, luksus jutra to właśnie celowe „disconnection” - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Łukasz Chomyn.

Według Adama Dyby, head of programmatic w 4Finance,  Facebooka w USA „podgryzają” głównie platformy oferujące treści wideo, takie jak Netflix czy Amazon Prime oraz spadająca wiarygodność mediów społecznościowych jako źródła informacji.

- Spadek czasu spędzanego na Facebook wynika ze zmniejszonej częstotliwości korzystania. Czas pojedynczej sesji nie zmienił się znacząco między 2016 i 2017 rokiem. Spadek ten może wynikać z rosnącej popularności płatnych platform video (Netflix), ze zmniejszającego się zaufania do mediów społecznościowych, jako do źródła wiarygodnych informacji (głośne sprawy związane z polityką w USA i sponsorowaniem niektórych nieprawdziwych widomości przez inne państwa), może też wynikać z tego, że użytkownicy Facebooka starzeją się i po prostu rzadziej z niego korzystają, a młodsi użytkownicy są aktywniejsi w innych platformach (w zestawieniu nie ma Instagrama, gdzie pewnie sporo osób spędza dużo czasu. Instagram jest mocno powiązany z Facebookiem, więc łatwo jest przeskoczyć z jednej aplikacji do drugiej) - komentuje Adam Dyba.

Dołącz do dyskusji: Amerykanie spędzają coraz mniej czasu na Facebooku, coraz więcej w innych mediach społecznościowych

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Nie trzeba być wielkim prorokiem, aby stwierdzić, że FB powoli się będzie kończył.
odpowiedź
User
seba
s końcu ludzie zaczęli szanować swój czas i przestało się podobać bycie zwierzęciem marketingowym, gdzie co chwile jakieś niechciane ówno się wyświetla SPONSOROWANE
odpowiedź
User
kamio
Poznaj najtanszy sklep online

Gdzie nowy Smartfon kupisz za 15zł a la,ptop za 40zł

www.bam.bz/kQp
--------------------

Warto zobaczyć Ja wylicytowałem nowego Iphona za 240zł
odpowiedź