Amerykańska branża muzyczna w górę o 12,6 procent, dominuje internetowy streaming

W 2017 roku w Stanach Zjednoczonych sprzedaż płyt CD z muzyką spadła o 16,5 procent, a o ponad 58 procent wzrosła popularność muzyki w streamingu - wynika z raportu firmy Nielsen. Największą sprzedaż albumów i utworów zanotował Drake, a Metallica okazała się najpopularniejszym wykonawcą rockowym.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Amerykańska branża muzyczna w górę o 12,6 procent, dominuje internetowy streaming

Według danych Nielsena 2017 był w USA kolejnym rokiem spadku sprzedaży albumów muzycznych. W ub.r. ich sprzedaż osiągnęła poziom 169,1 mln egzemplarzy w formie fizycznej i cyfrowej, co oznacza spadek o 17,7 proc. w porównaniu z rokiem 2016. Wyjątkiem są albumy na płytach winylowych, których sprzedaż w ub.r. wzrosła o 9 proc.

grafika
grafika

Użytkownicy w USA coraz chętniej sięgali po muzykę do internetu, co przełożyło się na rosnący udział w rynku serwisów streamingowych. W ub.r. liczba utworów wysłuchanych online przekroczyła 400 mld, co oznacza wzrost rok do roku o 58,7 proc. To spowodowało, że obecnie streaming audio odpowiada za 54 proc. sprzedaży muzyki w Stanach Zjednoczonych.

grafika
grafika

Artystą, który w ub.r. sprzedał w USA najwięcej swoich płyt i utworów okazał się Drake, którego albumy i piosenki zostały sprzedane w ponad 4,8 mln egzemplarzy. Drake był też najchętniej kupowanym wykonawcą w kategorii R&B/Hip-Hop.

grafika

Wśród artystów z kategorii Pop na czele listy jest Ed Sheeran ze sprzedażą przekraczającą 3,6 mln albumów i utworów.

grafika

W muzyce rockowej największy sukces w ub.r. w USA odniosła grupa Metallica, której udało się sprzedać z górą 1,8 mln płyt oraz utworów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały