SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Apel o stworzenie jednego badania telemetrycznego

Stowarzyszenie ProMarka i Stowarzyszenie Komunikacji MarketingowejSAR wystosowały list otwarty, w którym zaapelowały o podjęciezdecydowanych kroków zmierzających do ustanowienia standardujednego badania telemetrycznego w Polsce.

Od początku istnienia badania telemetryczne w Polsce (czyli od1997 roku) zajmują się nimi dwie firmy: AGB Nielsen Media Research,której klientem są m.in. wszystkie stacje komercyjne (w tym dwienajwiększe Polsat i TVN) i wszystkie domy mediowe oraz TNS OBOP,który dostarcza danych przede wszystkim Telewizji Polskiej, a takżezaledwie kilku domom mediowym.

Zdaniem stowarzyszeń ProMarka i SAR, istnienie dwóch panelitelemetrycznych jest kłopotliwe i to nie tylko dla rynku mediowegoi reklamowego w Polsce, ale także dla samych instytutów badawczych- podważa bowiem zaufanie do wyników badań. - Taka sytuacjageneruje dodatkową pracę dla wszystkich uczestników rynkureklamowego, może prowadzić do zawyżania kosztów dotarcia, a takżewiąże się z innymi dodatkowymi kosztami, których można by uniknąć -czytamy w liście przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl.

Sygnatariusze listu zwracają w nim uwagę, że "w 2011 roku kończysię umowa pomiędzy TVP S.A. a TNS OBOP dotycząca świadczenia usługtelemetrycznych. Oznacza to, że najprawdopodobniej już w przyszłymroku TVP S.A. zorganizuje przetarg dotyczący tych badań. Jest więcwystarczająco dużo czasu, by do tego momentu rozpocząć rozmowypomiędzy największymi nadawcami w Polsce celem ustalenia wspólnegostandardu."

ProMarka i SAR podkreślają, że nie ma dla nich znaczenia, którafirma badawcza będzie w przyszłości dostarczać dane telemetrycznena polskim rynku. - Najważniejsze dla nas jest, by wszyscy nadawcyzdecydowali się na wybór jednego standardu danych. Dlategoapelujemy o rozpoczęcie rozmów między nadawcami i zorganizowaniewspólnego przetargu, np. poprzez utworzenie instytucji napodobieństwo Polskich Badań Czytelnictwa czy Polskich BadańInternetu - głosi pismo.

List został wysłany do przedstawicieli Telewizji Polskiej, GrupyTVN, Grupy Polsat oraz spółek Discovery Networks oraz AtMedia,sprzedających czas reklamowy w kanałach tematycznych.

Dołącz do dyskusji: Apel o stworzenie jednego badania telemetrycznego

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl