Apple, Google i Coca-Cola najcenniejszymi markami na świecie (Top 100)

Apple, Google i Coca-Cola to trzy najbardziej wartościowe marki 2016 roku według rankingu opublikowanego przez Interbrand. Skład na podium nie zmienił się od ubiegłorocznego zestawienia, na liście pojawiło się natomiast kilka nowych brandów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

W porównaniu z ub.r. szczyt zestawienia Interbrand nie uległ zmianie. Najcenniejszą marką br. pozostaje Apple, którego wartość ocenia się obecnie na 171,1 mld dol. - oznacza to wzrost wartości marki o 5 proc. rok do roku. Miejsce na podium obronił też Google (wartość 133,2 mld dol., więcej o 11 proc.), a także Coca-Cola wyceniana na 73,1 mld dol. przy spadku wartości na poziomie 7 proc.

W pierwszej dziesiątce znalazły się także Microsoft, Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes Benz i General Electric. W porównaniu z ub.r. do rankingu trafiło mniej nowych marek – trzy zamiast pięciu. Debiutanci to koncern HP i jego siostrzana korporacja Hewlett Packard Enterprise oraz firma Tesla Motors, która wyceniana na 4 mld dol. zamyka ranking na setnym miejscu.

Wśród marek, które według Interbrand zyskały najwięcej na wartości są m.in. Facebook (o 48 proc.), Amazon (33 proc.), Lego (25 proc.) oraz Nissan (22 proc.).

Interbrand podkreśla, że na wartość konkretnej marki mają wpływ trzy najważniejsze czynniki: kondycja finansowa, znaczenie marki dla wyborów dokonywanych przez konsumentów, a także jej zdolność do kształtowania cen na rynku. Kryteria te są zgodne z metodologią stosowaną przez Międzynarodową Organizację Standaryzacji.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej