WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Adblock Plus będzie blokował reklamy natywne. „Wydawcy zapędzeni w narożnik”

ASZdziennik.pl z tagiem #Polska2205 wypromował w social media grę „Anno 2205”

2015-11-07 A A A KOMENTARZE: 4 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Serwis ASZdziennik.pl (Grupa naTemat.pl) przeprowadził w mediach społecznościowych natywną kampanię reklamową gry „Anno 2205” (jej wydawcą jest Ubisoft). Akcję oparto na tagu #Polska2205 i wpisach przedstawiających wizję Polski w 2205 roku.

ASZdziennik.pl z tagiem #Polska2205 wypromował w social media grę „Anno 2205”

Akcja zaczęła się w zeszły wtorek od artykułu ASZdziennika opisującego w formie memów różne absurdalne wydarzenia i zjawiska, które mają być obecne w Polsce w 2205 roku (m.in. klonowanie polityków z 2015 roku, wydłużenie wieku emerytalnego do 137 lat, odkrycie planety zaludnionej przez szafiarki, iPhone 100S, remake „Gry o tron”).

Redakcja serwisu zachęciła internautów do wymyślania własnych podobnych wizji i zamieszczania ich na portalach społecznościowych z tagiem #Polska2205.


Tylko w ciągu pierwszej doby opublikowano prawie trzy tysiące wpisów z tagiem #Polska2205 - przede wszystkim na Twitterze, w mniejszym stopniu na Facebooku. Przedstawiono w nich takie wydarzenia z 2205 roku jak m.in. ogłoszenie NFZ o uruchomieniu zapisów na przyszły wiek, nagranie przez Metallikę w Polsce teledysku do „Unforgiven 11”, przetarg na budowę trzeciej linii metra w Warszawie, reforma oświatowa posyłająca dwulatki do szkoły oraz awans Podbeskidzia i Jagiellonii do piłkarskiej Ligi Mistrzów.

#Polska2205 Tomasz Tusk o włos przegrywa wybory prezydenckie. Na koniec kampanii sztab przeciwnika ujawnił, że jego praprapradziadek był w PO.

Posted by Artur E. Dziambor on 3 listopada 2015

 

Według badania Instytutu Monitorowania Mediów dzięki wszystkim interakcjom użytkowników związanym z akcją (wpisy z tagiem #Polska2205zanotowały w sumie ponad 80 tys. polubień), zetknęło się z nią 7 mln internautów. 83 proc. wpisów twitterowych miało wydźwięk pozytywny.

 

Te statystyki akcji cieszą nie tylko przedstawicieli Ubisoftu, lecz także ASZdziennika. - Nie jesteśmy już tylko serwisem satyrycznym ze zmyślonymi newsami. Rozwijamy dział sprzedaży i zespół redakcyjny, do naszego zespołu dołączył właśnie nowy dziennikarz, Bartłomiej Przybysz, który współtworzył Mordor na Domaniewskiej - opisuje Rafał Madajczak, założyciel i redaktor naczelny serwisu. - Wierzymy, że informacja też może być rozrywką i cieszymy się, że coraz więcej klientów chce z nami realizować komercyjne akcje natywne, które wpisują się w takie myślenie - dodaje.

ASZdziennik.pl do Grupy naTemat.pl dołączył w październiku ub.r. We wrześniu br. serwis zanotował 349,5 tys. użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych), wobec 156,9 tys. rok wcześniej.

 

Przy akcji promującej „Anno 2205” ASZdziennik.pl i Ubisoft współpracowały z domem mediowym Havas Media.

Autor: tw

Wiecej informacji: ASZdziennik, naTemat.pl, Ubisoft, reklama natywna, reklama w social media

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej