SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nadchodzi nowy kanał podróżniczo-kulinarny. Znamy szczegóły koncesji

Programy o podróżach po Polsce i najciekawszych krajach świata trafią do ramówki kanał Patronite Travel. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji opublikowała koncesję dla nowej stacji podróżniczo-kulinarnej, którą regulator udzielił spółce Wirtualna Polska Media. 

Decyzję zezwalającą na nadawanie w sieciach telekomunikacyjnych dla Patronite Travel, KRRiT podjęła na początku kwietnia. 18 kwietnia koncesja została podpisana przez przewodniczącego Macieja Świrskiego, a teraz opublikowano stosowne dokumenty na stronach internetowych regulatora.

We wrześniu 2023 roku Patronite Podróże wystartował jako kanał FAST. Jest oferowany bezpłatnie z reklamami w serwisie streamingowym Pilot WP. Ma mniej obszerny zakres działalności niż Patronite Travel, bo pokazuje filmy nagrane przez YouTuberów, którzy pozyskują wsparcie finansowe dzięki portalowi Patronite.pl. Koncesja dla Patronite Travel pozwoli na nadawanie stacji dodatkowo przez sieci kablowe i operatorów IPTV. 

Jakie treści w ofercie nowej stacji?

Jak wynika z koncesji, Patronite Travel będzie nadawany przez całą dobę i skierowany do widzów w wieku 16-59 lat. Ma mieć charakter podróżniczo-kulinarny. W tygodniowym czasie nadawania (w godz. 6-23) audycje rozrywkowe mają stanowić 42,5 proc., a edukacyjne 30 proc. Wnioskodawca podał, że audycje wytworzone pierwotnie w języku polskim mają wypełnić 40 proc., a audycje europejskie 51 proc. kwartalnego czasu nadawania programu. Wirtualna Polska nie zdradza na razie daty startu stacji. - Jeśli będziemy mieli jakieś informacje do przekazania w tym temacie- na pewno to zrobimy - mówi Wirtualnemedia.pl Michał Siegieda, rzecznik prasowy firmy.
 

- Udział audycji realizujących specjalizację programu wyniesie nie mniej niż 72,5 proc. w miesięcznym i tygodniowym czasie nadawania programu w godz. 6.00-23.00 i będzie realizowany poprzez audycje rozrywkowe i edukacyjne, których tematem przewodnim będą podróże oraz podróże kulinarne. Zgodnie z deklaracją Wnioskodawcy, rozpowszechniane w programie audycje będą dotyczyły podróży po Polsce i po najciekawszych krajach świata. Prowadzić je będą m.in. polscy podróżnicy młodego pokolenia, którzy w nieszablonowy sposób będą pokazywać alternatywne formy podróżowania w tym m.in. odkrywając regionalne kuchnie. Prowadzący przetestują i przedstawią w programie najpopularniejsze wakacyjne kierunki, pokażą mieszkańców i lokalne kuchnie, zaprezentują zarówno najciekawsze jak i mniej popularne wśród turystów regiony Polski – czytamy w koncesji wydanej przez KRRiT.

Koncesja na nadawanie w sieciach telekomunikacyjnych jest kilka razy tańsza niż satelitarna, więc kosztowała  2762 zł. W przypadku Patronite Travel obowiązuje od 18 kwietnia br. do 17 kwietnia 2034 roku. Jako operatorów wpisano: Equinix Poland, Canal+ Polska i T-Mobile Polska. Identyczne zapisy pojawiły się w koncesji dla kanału Kabaret TV. Ostatecznie stacja wystartowała 2 kwietnia br. i trafiła do Play oraz sieci kablowych: UPC Polska, Vectra i Toya. Zasięg Kabaret TV będzie z pewnością poszerzany.

Wirtualna Polska poszerza ofertę FAST

Kabaret TV wystartował jako kanał FAST (bezpłatny, z reklamami, oferowany w streamingu) na platformie Pilot WP latem 2022 roku. Od kilku miesięcy Wirtualna Polska zamiast tej stacji nadaje kanał Karuzela Śmiechu. Firma wystąpiła wówczas o koncesję do KRRiT, która pozwoli na emisję Kabaret TV w sieciach kablowych i serwisach streamingowych. Uchwałę w tej sprawie KRRiT przyjęła na posiedzeniu na początku marca.

Za pośrednictwem serwisu streamingowego Pilot WP można oglądać kanały FAST od Wirtualnej Polski. Są to: wspomniana wcześniej Karuzela Śmiechu (kabarety), Patronite Podróże, Glina TV (serial „Policjanci z sąsiedztwa”, który przybliża widzom pracę funkcjonariuszy z dala od zgiełku dużych miast), Pilot w Domu (pokazuje program „Pomysł na dom” o metamorfozach domów, standardowych projektach, nowoczesnym budownictwie), Auto Pilot (recenzje różnych marek i modeli samochodów ),  Benchmark TV (porady, gadżety i trendy w świecie elektroniki) i od niedawna Didaskalia TV (programy Patrycjusza Wyżgi i Łukasza Kijka z ekspertami na tematy międzynarodowe, polityczne, gospodarcze i społeczne). Z listopadowych zapowiedzi firmy wynika, że nowości FAST od Wirtualnej Polski, może być w tym roku więcej.

Wirtualna Polska Media poza portalami internetowymi, jest nadawcą kanału WP, który wchodzi w skład ogólnopolskiego MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej. Jego koncesja wygasa 13 stycznia 2026 roku. Do spółki Open FM należy z kolei WP Radio. Nadaje za pośrednictwem multipleksów lokalnych DAB+ w Warszawie, Tarnowie, Poznaniu, Toruniu, Rzeszowie, Katowicach oraz Częstochowie.

Dołącz do dyskusji: Nadchodzi nowy kanał podróżniczo-kulinarny. Znamy szczegóły koncesji

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zabier
niedługo trzeba będzie klonować ludzi, żeby było komu oglądać te kanały
27 2
odpowiedź
User
Pan
Nie oglądam Wirtualnej Polski
18 3
odpowiedź
User
kazik
złe posunięcie brak kanału na mux l1 l2 l3 l4 l7 nieziemna to podstawa by dotrzeć do ludzi z anteną na dachu
8 5
odpowiedź