Atmedia tracą kolejne stacje. Kanały Universala przechodzą do Polsat Media

Polsat Media od stycznia 2014 roku przejmie sprzedaż reklam w kanałach filmowych 13 Ulica, Universal Channel oraz Scifi Universal należących do Universal Networks International. Obecnie stacje te są w portfolio Atmedia.

PP
PP
Udostępnij artykuł:

- Rozszerzenie oferty o stacje tak renomowanego nadawcy nie tylko zwiększy nasz udział w rynku, ale będzie uzupełnieniem naszego pakietu kanałów tematycznych o atrakcyjne stacje, dynamicznie rozwijające się na polskim rynku. W ostatnim czasie nasze portfolio tematyczne stale rośnie, a dołączenie kanałów UNI będzie kolejnym znaczącym wzmocnieniem naszej oferty dla reklamodawców - mówi Stanisław Janowski, dyrektor zarządzający Polsat Media.

- Z nowymi partnerami będziemy szukać synergii w innych obszarach wykraczających poza sprzedaż reklam - dodaje Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat. Trzeba dodać, że już od wiosny tego roku wszystkie stacje Universala są dostępne w Cyfrowym Polsacie, który obecnie jest jedyną platformą satelitarną dystrybuującą te kanały.

Jak informowaliśmy, w ostatnim czasie kanały należące do UNI przeszły zmiany. 13th Street Universal zmienił w połowie miesiąca nazwę na 13 Ulica (więcej na ten temat), a Universal Channel zyskał nowe logo i hasło promocyjne (poznaj szczegóły).  Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że łączny udział stacji 13 Ulica, Universal Channel i SciFi Universal w sierpniu br. wyniósł 0,49 proc. w grupie 4+ i 0,36 proc. w grupie 16-49.

Dzięki porozumieniu z UNI, portfolio kanałów obsługiwanych przez Polsat Media wzrośnie do 28 stacji. Universal Networks International to piąty międzynarodowy koncern mediowy, po A+E Networks, BBC Worldwide, Viasat Broadcasting oraz Food Network, którego kanały znajdą się w ofercie Polsat Media. Poza tym broker sprzedaje oczywiście reklamy w kanałach Polsatu, a także w Superstacji i ATM Rozrywce. Spółka reprezentuje również ofertę reklamową platformy internetowej ipla i PRN Polska.

Do końca roku reklamy w stacjach UNI sprzedają Atmedia. - Decyzja NBC nie została poprzedzona przetargiem, nie znamy więc powodów zmiany. Można się domyślać, że kluczowa była tu kwestia dystrybucji kanałów Universal Networks - mówi Marcin Boroszko, prezes Atmedia Group - W najbliższych miesiącach mocno koncentrujemy się na działaniach nowobiznesowych, a o ich pierwszych efektach już informowaliśmy - dodaje.

W przeszłości Atmedia na rzecz Polsat Media straciły stacje koncernów BBC Worldwide i A+E Networks. Od 1 października br. natomiast z jej portfolio znikły kanały The Walt Disney Company, które sprzedaje teraz TVN Media (więcej na ten temat). Wiosną 2014 roku Atmedia mają jednak poszerzyć ofertę o nowe naziemne stacje Stopklatka TV (dowiedz się więcej) i Fokus TV (poznaj szczegóły).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+