SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Audytorium 17: przychody 13 proc. w górę, 46 tys. zł zysku

W ub.r. spółka Audytorium 17, obsługująca jako broker reklamowy stacje regionalne Polskiego Radia, osiągnęła wzrost przychodów o 13 proc. do 6,2 mln zł oraz 46 tys. zł zysku netto, wobec 70.7 tys. zł straty netto rok wcześniej.

Wpływy Audytorium 17 poszły w górę z 5,49 mln zł do 6,2 mln zł. Zdecydowana większość pochodzi ze sprzedaży oferty reklamowej, przy czym spółka oferuje też m.in. wyniki badań słuchalności i produkcję spotów.

W sprawozdaniu złożonym w KRS firma podkreśliła, że w ub.r. osiągnęła wzrost wpływów mimo skutków epidemii. - Można założyć, że gdyby nie załamanie rynku związane z pandemią, przychody netto byłyby znacznie większe - zaznaczyła.

Według badania Radio Track w ub.r. rozgłośnie, których ofertę sprzedaje Audytorium 17, miały łącznie 4,5 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 4,6 proc. rok wcześniej. Przy czym średni zasięg dzienny radia w grupie wiekowej 15-75 lat zmalał w ub.r. o 968 tys. osób do 20,69 mln.

Prawie 200 obsłużonych reklamodawców

- Na rynku sprzedaży czasu reklamowego w radiu panowała znacznie silniejsza konkurencja niż w latach ubiegłych. Przede wszystkim ograniczenie ilości kampanii lub wręcz ich wycofanie spowodowane zamknięciem lub ograniczeniem działalności niektórych branż, spowodowało jeszcze silniejszą walkę o zlecenia. Cały czas obserwowaliśmy wzrost poziomu udzielanych rabatów oraz dodatkowe prowizje dla domów mediowych - opisano w sprawozdaniu Audytorium 17.

Wyliczono, że w ub.r. spółka obsłużyła prawie 200 reklamodawców. Zrealizowała 452 zlecenia kampanii, zlecając 108,5 tys. emisji spotów trwających łącznie ponad 711 godzin. Według danych Publicis Groupe w ub.r. wydatki reklamowe w radiu zmalały o 9,5 proc. do 681,5 mln zł.

Audytorium 17 podkreśla w sprawozdaniu, że umacnia swoją pozycję rynkową m.in. „dzięki aktywnej obecności na nowych obszarach rynku mediów i reklamy oraz uczestnictwie w spotkaniach przygotowujących utworzenie polskiego Joint Industry Committee”.

Wiosną br. Polskie Radio wraz ze swoimi rozgłośniami regionalnymi tworzącymi Audytorium 17 zawiązało MOC RADIO - Związek Pracodawców Mediów Radiowych. Do wstąpienia w szeregi nowej koalicji zaproszono także nadawców komercyjnych.

Zysk Audytorium na pokrycie wcześniejszej straty

Udziałowcami Audytorium 17 (każdy ma po 5,88 proc. kapitału) jest 17 rozgłośni regionalnych Polskiego Radia: Radio Białystok, Radio Pomorza i Kujaw, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Koszalin, Radio Kraków, Radio Lublin, Radio Łódź, Radio Olsztyn, Radio Opole, Radio Poznań, Radio Rzeszów, Radio Szczecin, Radio dla Ciebie, Radio Wrocław i Radio Zachód.

W zeszłym tygodniu wspólnicy na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że zeszłoroczny zysk netto spółki zostanie przeznaczony na pokrycie jej straty z 2019 roku.

Dołącz do dyskusji: Audytorium 17: przychody 13 proc. w górę, 46 tys. zł zysku

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bpx
Gdyby nie subiektywizm polityczny Polskiego Radia to i chetnych do reklamowania sie na antenach A17 bylo by zapewne wiecej.
odpowiedź
User
AS
Słuchalność nieco w dół, wydatki reklamowe też, to skąd lepszy wynik? Czyżby to rekompensata, a może SSP?
odpowiedź