Powstał MOC Radio z inicjatywy Polskiego Radia i rozgłośni regionalnych PR

Polskie Radio wraz ze swoimi rozgłośniami regionalnymi (tworzącymi Audytorium 17) zawiązało MOC RADIO - Związek Pracodawców Mediów Radiowych. To kolejna organizacja (po Koalicji "Marketerzy dla lepszych badań" i MOC TV) działająca na rzecz jednoźródłowego badania mediów. Do wstąpienia w szeregi nowej koalicji zaproszono także nadawców komercyjnych.

NB/JK
NB/JK
Udostępnij artykuł:
Powstał MOC Radio z inicjatywy Polskiego Radia i rozgłośni regionalnych PR

O skonsolidowanie całego rynku medialnego kilkukrotnie już apelował przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Witold Kołodziejski. Pierwszym krokiem ku integracji było utworzenie w czerwcu 2019 roku Związku Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych MOC TV - porozumienia, które ma ułatwiać przedstawianie własnego stanowiska nadawcom telewizyjnym m.in. w sprawie prac nad jednoźródłowym badaniem mediów.

Zaproszenia dla niepublicznych nadawców

W nowym Związku Pracodawców Mediów Radiowych MOC Radio znalazły się spółki regionalnych rozgłośni publicznego radia oraz Polskie Radio. - Zapraszamy wszystkich nadawców radiowych do Związku Pracodawców Mediów Radiowych MOC Radio. Związek posiada otwartą formułę, a jego członkami mogą być wszyscy nadawcy radiowi posiadający koncesję do nadawania naziemnego analogowego i cyfrowego - zaznacza Paweł Paluch, przedstawiciel rozgłośni regionalnych Polskiego Radia i prezes zarządu Audytorium 17.

Paweł Kwieciński, dyrektor biura programowego Polskiego Radia dodaje: - Po raz pierwszy w historii polskiej radiofonii powstaje oficjalna organizacja, która w założeniach reprezentuje, na równych zasadach, wszystkich nadawców radiowych.

Przedstawiciele nadawców publicznych zaznaczają, że „otwarta i transparentna formuła nowej organizacji pokazuje, że jej celem jest wsparcie solidnych i rzetelnych badań, których wyniki będą wspólną walutą dla całego rynku, a nie gwarantem interesów jego wybranego segmentu”.

Spotkanie nadawców radiowych z KRRiT z inicjatywy KBR

Z kolei w piątek, 19 marca odbyło się spotkanie nadawców radiowych z przedstawicielami Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na temat dalszych prac nad jednoźródłowym badaniem mediów. Spotkanie odbyło się z inicjatywy Komitetu Badań Radiowych, zrzeszającego komercyjne stacje radiowe należące do czterech grup radiowych: Grupy RMF, Grupy Eurozet, Time SA i Grupy Radiowej Agory.

Z kolei nadawcy radiowi przedstawili swoją perspektywę badań jednoźródłowych i wizję tego, jaką rolę mieliby odgrywać w badaniu. Jak się dowiedzieliśmy, KBR miał także zaprosić na spotkanie przedstawicieli nadawców publicznych oraz niezależnych nadawców lokalnych.

KBR zrzesza komercyjnych nadawców

Komitet Badań Radiowych stanowią przedstawiciele komercyjnych stacji radiowych, należących do czterech grup radiowych (Grupy RMF, Grupy Eurozet, Time SA i Grupy Radiowej Agory). Reprezentuje 167 rozgłośni ogólnopolskich, ponadregionalnych i lokalnych, stanowiących 55 proc. wszystkich istniejących w Polsce rozgłośni. Współpracuje też z Pakietem Niezależnych, zrzeszającym 58 lokalnych rozgłośni, przy najważniejszych inicjatywach dotyczących rynku radiowego. Taka reprezentacja strony komercyjnej stanowi 225 stacji (74 proc.), które mają łącznie 81 proc. udziału w rynku. Stacje publiczne (należące do Skarbu Państwa, zależne od Rady Mediów Narodowych i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji) to 34 rozgłośnie, stanowiące 11 proc. istniejących, a ich udział w rynku to 14 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji