SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Auto-Moto” nowym liderem miesięczników motoryzacyjnych

W kwietniu 2013 roku w rankingu sprzedaży ogółem tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.

Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w kwietniu br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem kwietnia 2012 roku wzrosła o 7,32 proc. i wyniosła 110 716 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 0,03 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 88 756 egz.

Wśród miesięczników motoryzacyjnych z trzeciego na pierwsze miejsce awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik sprzedażowy w kwietniu 2013 roku wyniósł 45 856 egz., po największym wzroście w zestawieniu wynoszącym aż 51,38 proc.

Na drugą lokatę z pierwszej spadł „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska). Sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zmniejszyła się o 14,55 proc. do 43 627 egz.

Natomiast na ostatnie miejsce podium spadł miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem zmalała o 12,88 proc. i wyniosła 42 254 egz. Rok temu tytuł ten był drugi.

Z kolei największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 25,13 proc. i ostatecznie wyniósł 18 311 egz.

Wirtualnemedia.pl

kwiecień

2013

2012

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Tytuł

Tygodniki

Motor

110716

103162

Auto Świat

88756

88782

Tytuł

Miesięczniki

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

45856

30291

Top Gear

43627

51053

Auto Świat Poradnik

42254

48499

Auto Motor i Sport

30637

26165

Świat Motocykli

18311

24456

Automobilista

9369

9379

Classic Auto

7997

8002


W kwietniu 2013 roku w porównaniu do marca 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 3,32 proc. Z kolei wynik „Auto Świata” zwiększył się o 7,63 proc.

Natomiast wśród miesięczników wszystkie tytuły pochwalić się mogły wzrostami, a najwięcej zyskał magazyn „Auto-Moto” - było to 11,95 proc.

Wirtualnemedia.pl

2013

kwiecień

marzec

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Tytuł

Tygodniki

Motor

110716

114519

Auto Świat

88756

82466

Tytuł

Miesięczniki

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

45856

40961

Top Gear

43627

43427

Auto Świat Poradnik

42254

39314

Auto Motor i Sport

30637

30451

Świat Motocykli

18311

17510

Automobilista

9369

8904

Classic Auto

7997

7327

Dołącz do dyskusji: „Auto-Moto” nowym liderem miesięczników motoryzacyjnych

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wjk
Auto świat i Top Gear w jednym newsroomie z genialnym szefem i już są skutki.
odpowiedź
User
Kombinator
o 50% większy wzrost sprzedaży bez insertów i promocji rok do roku??
przy spadkach prasy?
chyba to dobry temat do głębszej analizy
odpowiedź
User
nowy
Nowy szef newsroomu niedługo będzie Waszym szefem nie tylko newsroomu. To się czuje.
odpowiedź