SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Awaria jednego z operatorów GSM w Nielsenie. Brak danych dla finału „Belle Epoque”

Wczoraj miała miejsce awaria jednego z operatorów GSM Nielsen Audience Measurement. Usterka spowodowała ściągnięcie danych oglądalności z 19 kwietnia z mniejszej liczby gospodarstw domowych niż standardowo - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

fot. TVN/Mirosław Sosnowski Article

W komunikacie wysłanym przez Nielsen Audience Measurement do klientów w czwartek rano napisano, że "dane zostały ściągnięte z 1276 gospodarstw domowych, podczas gdy standardowo produkcja dzienna wynosi ponad 1800 gospodarstw".

Nielsen poinformował portal Wirtualnemedia.pl, że pomimo awarii dane zostały dostarczone do klientów, gdyż ich ważenie przebiegło prawidłowo. - Nasze procedury wymagają, aby zostały one zreprodukowane ponownie w przyszłym tygodniu w oparciu o pełną próbę - mówi nam Mikołaj Piotrowski, dyrektor ds. PR i marketingu w Nielsen Audience Measurement.

Pełne dane oglądalności z 19 kwietnia br. będą dostępne w połowie przyszłego tygodnia. M.in. wtedy otrzymamy wyniki oglądalności dotyczące ostatniego odcinka, pierwszego sezonu serialu „Belle Epoque”, który został wyemitowany dwa dni temu.

Wadliwy nadajnik został już naprawiony przez operatora.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Awaria jednego z operatorów GSM w Nielsenie. Brak danych dla finału „Belle Epoque”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Jeszcze nie dawno Nielsen się chwalił, że będzie badał 2000 gospodarstw domowych, a tu nagle się okazuje, że bada 1800 - jakby badał czy ludzie na śniadanie wolą bułki, a może chleb.
41 7
odpowiedź
User
ala
Machlojka TVN...?
36 12
odpowiedź
User
u
Dno muł szmira i trociny serial knot
34 9
odpowiedź
User
bub
Skończcie te farse. Dajcie wyniki.
32 4
odpowiedź
User
Iza
Nie dadzą bo im wstyd że taka mała oglądalność była. Od samego początku ten film był skazany na porażkę.
39 6
odpowiedź
User
swordfish
Niech przedstawią wynik z Playera. Ile osób w premierowym tygodniu wyświetliło dany odcinek? Być może się zaraz okaże, że Player miało więcej widzów niż TVN linearnie.
15 10
odpowiedź
User
X
Ile kosztuje zleceniodawcę taka usługa "awarii", nie pozwalająca podać danych o oglądalności tego "dzieła"? Hehe.
21 3
odpowiedź
User
Polak
No popatrz pan, co za pech....
12 2
odpowiedź
User
stacja orbitalna Mir
A może dane ściągnęli ze wszystkich, tylko że wyszła wielkość homeopatyczna. Nie dowierzają i pomyśleli, że jedynym wytłumaczeniem jest niepełny zaciąg. Ale drogie Nielseny, to jednak może być prawda.
11 2
odpowiedź
User
Bartek
Ciekawe kiedy osoby, które decydują o budżetach reklamowych kapną się, że pomiar oglądalności w PL to jest badanie... do tego na próbie 1800 gospodarstw, = kilka tys. osób. W przypadku mniejszych stacji na oglądalność ma wpływ kilka osób, z których jak jedna wyjedzie w delegację, a druga pójdzie do kibla, to oglądalność zaczyna lecieć na łeb na szyję... A jak trzy osoby więcej włączą kanał, to stacja bije swój rekord i potem Pani z marketingu może napisać pozostałym maila jaki to zrobiła wynik... Ludzie tworzą nowe telewizje, dają pracę, a potem na podstawie tego badania decydują się losy przedsięwzięcia, analizują to ludzie bez odpowiedniej wiedzy, wyciągają z czapy wnioski, potem akurat odpowiednio pracujący ludzie tracą pracę itd. I takie to jest wszystko "szarpane"... Ciekawe ile lat jeszcze minie zanim budżety przeniosą się całkowicie do neta, gdzie ilość "panelistów" jest jednak "odrobinę" większa...
4 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing