AWR Wprost pozywa RASP i Tomasza Lisa. Chce 12 mln zł za kopiowanie „Wprost” przez „Newsweek”

AWR Wprost złożyła pozew sądowy przeciw Ringier Axel Springer Polska i Tomaszowi Lisowi. Domaga się od nich 12,2 mln zł odszkodowania, twierdząc, że kierowany przez Lisa zespół redakcyjny skopiował w „Newsweeku” format i linię redakcyjną „Wprost”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Pozew AWR Wprost dotyczy wydarzeń z wiosny 2012 roku, kiedy to Tomasz Lis, po zwolnieniu go z funkcji redaktora naczelnego „Wprost” objął taką samą funkcję w „Newsweeku Polska”, a wraz z nim z pierwszego do drugiego tytułu przeszło wielu dziennikarzy.

Według AWR Wprost nowe kierownictwo „Newsweeka”, naruszając standardy uczciwej konkurencji, skopiowało linię redakcyjną i format „Wprost”. - Skopiowane zostały m.in. rozwiązania w zakresie układu graficznego pisma i prezentacji tematów głównych artykułów tygodnika, a w nowej koncepcji tygodnika „Newsweek Polska” wykorzystane zostało know-how i poufne informacje na temat planowanych aktywności tygodnika „Wprost” - wylicza spółka w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl.

Firma w pozwie domaga się od Ringier Axel Springer Polska i Tomasza Lisa 12,2 mln zł odszkodowania. Ta kwota ma odzwierciedlać realne koszty i udokumentowane straty poniesione przez wydawcę „Wprost”. - Wartość szkody została ustalona w oparciu o rzetelnie zgromadzoną dokumentację dowodową oraz stosowne ekspertyzy rzeczoznawców - zaznacza AWR Wprost.

Na razie nie udało nam się uzyskać komentarza wydawcy i naczelnego „Newsweeka” do tego pozwu.

Platforma Mediowa Point Group (większościowy udziałowiec AWR Wprost) już w marcu 2012 roku - zaraz po tym jak kierowanie „Newsweekiem" tymczasowo przejęła Aleksandra Karasińska, zastępczyni Lisa - twierdziła, że nowy zespół redakcyjny tego tygodnika zamierza skopiować formułę „Wprost” (więcej na ten temat).

Przypomnijmy, że we wrześniu 2012 roku to RASP i Tomasz Lis pozwali AWR Wprost i PMPG, twierdząc, że redakcja „Wprost” ukradła pomysł Lisa na akcję społeczną promującą nowoczesny wizerunek Polski i patriotyzmu. Domagali się za to 8,7 mln zł odszkodowania (przeczytaj o tym więcej).

W lutym br. średnia sprzedaż ogółem „Newsweeka” wynosiła 117 335 egz., a „Wprost” - 51 928 egz. (według ZKDP - zobacz wyniki wszystkich tygodników opinii).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7