SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Banki wydają mniej w telewizji i radiu, więcej w gazetach. Liderem ING Bank Śląski (analiza)

Wydatki reklamowe banków w I połowie br. spadły względem tego samego okresu ub.r. niemal o jedną piątą. Redukcja budżetów dotknęła telewizję, kina, outdoor i magazyny. Najwięcej wydał ING Bank Śląski, a BGŻ BNP Paribas zanotował największy wzrost nakładów na reklamę.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do czerwca br. wydatki reklamowe banków w mediach pozainternetowych, w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku zmalały o 18,1 proc., z 539,6 do 441,8 mln zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl opracowanej na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Zdecydowana większość bankowych budżetów podobnie jak przed rokiem trafiła do telewizji (312,5 mln zł). Było to jednak 15,3 proc. mniej niż przed rokiem.

Banki wydały mniej również na reklamę w kinach, magazynach i na reklamę zewnętrzną. Kina w skali roku zarobiły 45,3 proc. mniej (47,5 mln zł), magazyny - 20,2 proc. mniej (20,7 mln zł), a outdoor - 26,6 proc. mniej (15,1 mln zł).

W omawianym okresie wzrosły wydatki banków na reklamy w gazetach, radiu i na indoorze. Do gazet trafiło w pierwszej połowie br. 21,6 mln zł (1,3 proc. więcej), na reklamę indoorową przeznaczono 23,9 mln zł (54,4 proc. więcej), zaś na reklamę radiową – 588,4 tys. zł (6,1 proc. więcej).

Wydatki reklamowe banków w podziale na media

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I – VI 2016

I-VI 2017

zmiana proc.

Telewizja

369 062 337 zł

312 525 479 zł

-15,3

Kina

86 779 011 zł

47 461 774 zł

-45,3

Outdoor

20 529 287 zł

15 072 266 zł

-26,6

Magazyny

25 903 752 zł

20 681 846 zł

-20,2

Gazety

21 312 609 zł

21 589 473 zł

1,3

Indoor

15 461 474 zł

23 872 647 zł

54,4

Radio

554 600 zł

588 400 zł

6,1

razem

539 603 070 zł

441 791 885 zł

-18,1

Największym reklamodawcą bankowym w pierwszych sześciu miesiącach br. był ING Bank Śląski. Zainwestował w reklamę w tradycyjnych mediach 60,9 mln zł, czyli 5,3 proc. mniej niż rok temu. W ostatnich reklamach tego banku ponownie pojawia się Agata Kulesza.

Drugi pod tym względem mBank zredukował wydatki o 4,1 proc., do 49,7 mln zł.

Trzecie miejsce na podium zajmuje Bank Millennium, który w porównaniu z I połową ub.r. przeznaczył na reklamę 12,8 proc. więcej (42,8 mln zł).

Z czołówki Top5 reklamodawców wśród banków największą dynamikę wydatków zanotował w omawianym okresie bank BGŻ BNP Paribas. Zwiększył je w skali roku o 51,4 proc., z 26,8 do 40,6 mln zł. Bohaterem jednej z ostatnich jego kampanii był Robin Hood, który promował Konto Optymalne.

Do tegorocznej reklamowej czołówki trafił też Nest Bank z wydatkami w wysokości 30,5 mln zł. Ten bank funkcjonuje na polskim rynku od jesieni ub.r. - zastąpił Bank Smart i BIZ Bank. Dość duże wydatki reklamowe są związane z jego rynkowym debiutem. W jednej z ostatnich kampanii Nest Bank promował kredyt z zerowym oprocentowaniem na fotelik samochodowy dla dzieci.

TOP 5 banków pod względem wydatków reklamowych na media

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I – VI 2016

I-VI 2017

zmiana proc.

ING BANK ŚLĄSKI

64 281 001 zł

60 871 695 zł

-5,3

MBANK

51 832 602 zł

49 718 399 zł

-4,1

BANK MILLENNIUM

37 960 187 zł

42 808 270 zł

12,8

BANK BGŻ BNP PARIBAS

26 835 057 zł

40 633 551 zł

51,4

NEST BANK

 

30 458 816 zł

-

razem

539 603 070 zł

441 791 885 zł

-18,1

Dołącz do dyskusji: Banki wydają mniej w telewizji i radiu, więcej w gazetach. Liderem ING Bank Śląski (analiza)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl