Zainstalowanie beaconów w warszawskim sklepie sieci Leroy Merlin jest drugim etapem badań, które rozpoczęto w grudniu ub.r. W poprzednim etapie mierzono liczbę klientów, którzy w swoich smartfonach mają włączone moduły transmisji Bluettoth, co jest niezbędne do zastosowania nadajników typu beacon.
W przygotowaniu obecnych testów oprócz Leroy Merlin uczestniczy agencja mediowa Mets, Linteri, dostawca zbliżeniowej platformy analityczno-komunikacyjnej oraz Kontakt.io, producent beaconów. Za pomocą 100 nadajników oraz aplikacji mobilnej Leroy Merlin badać będzie nawyki swoich klientów, w tym ścieżki zakupowe. Zebrane dane pozwolą lepiej zrozumieć ich oczekiwania i potrzeby, przy zachowaniu prywatności.
- Chcąc efektywnie komunikować się z klientami musimy nauczyć się zbierać, analizować i łączyć dane. Nie tylko te z kanałów cyfrowych, ale także ze świata analogowego - wyjaśnia Przemek Porada, menedżer ds. internetu w Leroy Merlin Polska. - Beacony umożliwią nam lepsze zrozumienie zachowań klientów, jednocześnie nie naruszając ich prywatności. W niedalekiej przyszłości pozwolą na bardziej efektywną, spersonalizowaną komunikację, zarówno online jak i w fizycznych sklepach - podkreśla przedstawiciel Leroy Merlin.












