Kamil Bednarek to trzeci Polak mający na YouTubie ponad milion fanów. Jako pierwszy w ub.r. przekroczył ten poziom Kuba Wojewódzki, ale w styczniu br. usunął swój profil (więcej na ten temat), a na nowym, założonym miesiąc później, ma obecnie 417 tys. użytkowników. Natomiast fanpage Roberta Lewandowskiego skokowo zyskuje na popularności od maja br., gdy zawodnik został bohaterem globalnej kampanii reklamowej Nike i przekroczył już pułap 2 mln fanów.
Z kolei Mały Głód, bohater reklam jogurtu Danio, to drugi polski brand hero pod względem popularności na Facebooku - po reklamujących Orange Sercu i Rozumie, którzy mają już 2,2 mln fanów.
Ogółem więcej niż milion użytkowników ma obecnie 16 polskich fanpage’y facebookowych.
Na YouTubie rekordową oglądalnością cieszył się w zeszłym miesiącu nowy teledysk Donatana - „My Słowianie”. Udostępniony 4 listopada klip do końca miesiąca zanotował 21,5 mln wyświetleń, a obecnie ma ich już ponad 23 mln. Dla porównania, wszystkie filmiki satyrycznych vlogerów Abstrachuje i Sylwestra Wardęgi obejrzano w listopadzie po ponad 10 mln razy.

Wśród najpopularniejszych kont twitterowych najwięcej followersów - 26 tys. - zyskał profil MTV Polska. Wynika to m.in. z zamieszania wokół reality show „Warsaw Shore”, które cieszy się wysoką oglądalnością (zobacz szczegóły), budząc przy tym spore kontrowersje swoim niskim poziomem (przeczytaj o tym więcej).
Raport NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl zawiera analizy fanpage’y facebookowych w 16 najważniejszych kategoriach, a także czołowych kanałów na YouTubie i kont na Twitterze.
Dane i nowe trendy w social media komentują w raporcie m.in. Marcin Krzosek z IRcenter, Paweł Jagiełło z Lowe Media, Anna Janczyk z MOSQI.TO i Łukasz Chomyn z Digital Wonderland.











