Będzie kampania społeczna o zagrożeniach zakażeniami HCV

Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego-PZH zaplanował na czerwiec kampanię społeczną pod hasłem „HCV Jestem świadom”. Pracują nad nią firmy: Agencja Telescope, Papaya Films i Mastermind Media.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Zaplanowane działania mają służyć podniesieniu poziomu wiedzy społeczeństwa o wciąż istotnym problemie zakażeń  HCV i wynikającej z tego potrzeby wykształcenia postawy czynnej, polegającej na podejmowaniu działań zmniejszających ryzyko zakażenia HCV.

HCV (ang. Hepatitis C Virus) jest to wirus wywołujący wirusowe zapalenie wątroby typu C. Zaka-żenie wirusem HCV przebiega w większości przypadków bez charakterystycznych objawów i może ujawnić́ się po wielu latach trwania w postaci marskości lub raka wątrobowokomórkowego. Wyniki badań przeprowadzonych w Polsce przez NIZP-PZH wskazują, że świadomość na temat zakażeń HCV w społeczeństwie jest  wciąż zbyt niska. Ponad połowa osób (55 proc.) deklaruje, że nie słyszała o wirusie HCV.

W ramach Projektu „Zapobieganie zakażeniom HCV” realizowane są działania edukacyjne skierowane do środowisk kluczowych z punktu widzenia walki z zakażeniami wirusem HCV, tj. do pracowników zawodów medycznych, w tym lekarzy oraz pielęgniarek, lekarzy ginekologów, hepatologów, położnych oraz lekarzy stomatologów. Ponadto prowadzone są szkolenia dla osób uprawiających zawody pozamedyczne przy których może dochodzić do transmisji HCV i innych zakażeń krwiopochodnych, a w szczególności do  pracowników salonów kosmetycznych, tatuażu oraz studiów fryzjerskich.

W ramach kampanii powstają m.in. spot telewizyjny, spot radiowy, materiały drukowane oraz portal internetowy dedykowany kampanii. Przewidziany jest też bezpośredni udział w wybranych imprezach zbiorowych i festynach organizowanych między innymi przez samorządy w Polsce.

Za strategię i kreację jest odpowiedzialna Agencja Telescope. Spot w reżyserii Piotra Onopy produ-kuje Papaya Films. Za zakup mediów odpowiada Mastermind Media.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style