WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

„Księga rozwoju dziecka” w kampanii społecznej Marko-Baby

Gorący temat

KRRiT uzasadnia karę dla TVN24: stronniczy goście zachęcali do protestów, straszono zamachem stanu

0

Będzie kampania społeczna o zagrożeniach zakażeniami HCV

2016-05-24 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego-PZH zaplanował na czerwiec kampanię społeczną pod hasłem „HCV Jestem świadom”. Pracują nad nią firmy: Agencja Telescope, Papaya Films i Mastermind Media.

Kadr ze spotu „HCV Jestem świadom” Kadr ze spotu „HCV Jestem świadom”

Zaplanowane działania mają służyć podniesieniu poziomu wiedzy społeczeństwa o wciąż istotnym problemie zakażeń  HCV i wynikającej z tego potrzeby wykształcenia postawy czynnej, polegającej na podejmowaniu działań zmniejszających ryzyko zakażenia HCV.

HCV (ang. Hepatitis C Virus) jest to wirus wywołujący wirusowe zapalenie wątroby typu C. Zaka-żenie wirusem HCV przebiega w większości przypadków bez charakterystycznych objawów i może ujawnić́ się po wielu latach trwania w postaci marskości lub raka wątrobowokomórkowego. Wyniki badań przeprowadzonych w Polsce przez NIZP-PZH wskazują, że świadomość na temat zakażeń HCV w społeczeństwie jest  wciąż zbyt niska. Ponad połowa osób (55 proc.) deklaruje, że nie słyszała o wirusie HCV.

W ramach Projektu „Zapobieganie zakażeniom HCV” realizowane są działania edukacyjne skierowane do środowisk kluczowych z punktu widzenia walki z zakażeniami wirusem HCV, tj. do pracowników zawodów medycznych, w tym lekarzy oraz pielęgniarek, lekarzy ginekologów, hepatologów, położnych oraz lekarzy stomatologów. Ponadto prowadzone są szkolenia dla osób uprawiających zawody pozamedyczne przy których może dochodzić do transmisji HCV i innych zakażeń krwiopochodnych, a w szczególności do  pracowników salonów kosmetycznych, tatuażu oraz studiów fryzjerskich.

W ramach kampanii powstają m.in. spot telewizyjny, spot radiowy, materiały drukowane oraz portal internetowy dedykowany kampanii. Przewidziany jest też bezpośredni udział w wybranych imprezach zbiorowych i festynach organizowanych między innymi przez samorządy w Polsce.

Za strategię i kreację jest odpowiedzialna Agencja Telescope. Spot w reżyserii Piotra Onopy produ-kuje Papaya Films. Za zakup mediów odpowiada Mastermind Media.

Autor: bg

Wiecej informacji: kampania społeczna, HCV, zakażenie

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia