SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Blokadę Nokautu w Google wykorzystali konkurenci

Porównywarka cenowa Nokaut.pl była blokowana przez Google mniej więcej przez dobę. Starały się to wykorzystać konkurencyjne serwisy - zarówno witryny e-commerce, jak też wyszukiwarka Ask.com.

Przypomnijmy, że w piątek od rana użytkownikom Google klikającym w wynikach wyszukiwania w linki prowadzące na Nokaut.pl pokazywane było ostrzeżenie, że jest to witryna ze złośliwym oprogramowaniem. W należącej do Google przeglądarce Chrome taki komunikat wyświetlał się przy każdej próbie wejścia na Nokaut.pl. Co więcej, zablokowano reklamy AdWords tej porównywarki i współpracującej z nią sklepów internetowych.

Jak wyjaśnili przedstawiciele Grupy Nokaut, blokada serwisu wynikała z tego, że wykorzystywane przez niego oprogramowanie do serwowania reklam (OpenX), które zostało zaatakowane przez cyberprzestępców. Szybko zgłosili to do Google i po mniej więcej dobie witryna została odblokowana.

>>> Nokaut zablokowany przez Google jako „niebezpieczna witryna” po ataku na OpenX

Piątkową sytuację starali się wykorzystać konkurenci Nokaut.pl: porównywarki cenowe i serwisy aukcyjne. Ponieważ zablokowana witryna nie mogła promować się w AdWords, na hasła z nią związane były tam wyświetlane tylko reklamy konkurencyjnych serwisów.

Na hasła związane z Nokautem promuje się też konkurencyjna do Google wyszukiwarka Ask.com.

W sobotę linki do Nokaut.pl wróciły na czołowe miejsca w AdWords , a w naturalnych wynikach wyszukiwania przestały być oznaczane jako potencjalnie szkodliwe.

W styczniu ub.r. Google ukarało Nokaut.pl - a także kilkanaście innych polskich stron, m.in. porównywarki cenowe Ceneo.pl i Skąpiec.pl - za to, że kupowały do siebie linki w tzw. systemach wymiany linków (SWL). W efekcie przez kilka tygodni odnośniki do witryn nie były wyświetlane na pierwszych stronach wyników wyszukiwania i wszystkie serwisy zanotowały spore spadki odwiedzalności (przeczytaj o tym więcej).

W maju br. Nokaut.pl zanotował 2,72 mln użytkowników, 11,1 mln odsłon i 753 tys. odsłon mobilnych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki).

Dołącz do dyskusji: Blokadę Nokautu w Google wykorzystali konkurenci

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl