„Bodo” oglądało o 3,30 mln widzów mniej niż „Ranczo”. 7 mln zł z reklam

Serial „Bodo” śledziło średnio 2,70 mln osób, o 3,30 mln widzów mniej niż „Ranczo” emitowane w tym paśmie rok temu. TVP1 w czasie nadawania serialu była liderem oglądalności w rynku, ale w grupie komercyjnej zajęła miejsce trzecie. Wpływy z reklam wyniosły 7,46 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Historyczny serial „Bodo” oglądało średnio 2,70 mln widzów, co przełożyło się na 16,86 proc. udziału TVP1 wśród wszystkich widzów oraz 9,80 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Produkcję oglądać można było w niedziele o godz. 20.25, w okresie od 6 marca do 28 maja br.

Największą widownię zgromadził pierwszy odcinek, który zdecydowało się zobaczyć 3,81 mln osób. Drugi obejrzało 3,45 mln widzów, a przy trzecim widownia spadła do 3,20 mln osób.

Widownia trzech topowych odcinków „Bodo”

Nowy serial miał aż o 3,30 mln niższą oglądalność niż nadawany w analogicznym okresie ub.r. w tym samym paśmie dziewiąty sezon „Rancza”. Gromadził on średnio 6 mln widzów, co przełożyło się na 35,35 proc. udziału w grupie 4+ oraz 26,93 proc. w grupie 16-49.

Oglądalność serialu na tle konkurencji

Podczas emisji nowej produkcji TVP1 była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął TVN, nadający wówczas reality-show „MasterChef Junior” i filmy fabularne, co dało mu 14 proc. udziału. Trzecia lokata należała do Polsatu (gł. „Tylko muzyka” i filmy; 11,87 proc.), a czwarta była TVP2 (filmy fabularne; 6,44 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej liderem był TVN, drugie miejsce zajął Polsat, a dopiero trzecia była TVP1.

W serialu „Bodo” pokazana była młodość przedwojennego aktora Eugeniusza Bodo (w tej roli Antoni Królikowski i Tomasz Schuchardt) oraz jego droga do kariery.

TVP1 wsparła emisję produkcji ogromną kampanią - zarówno zewnętrzną (m.in. na billboardach, w Internecie i w kinach) jak i autopromocyjną, o serialu mówiono w wielu programach TVP1 i TVP2. W obsadzie serialu znaleźli się też: Anna Próchniak, Roma Gąsiorowska, Michalina Olszańska, Patricia Kazadi, Piotr Żurawski i Józef Pawłowski. Jego producentem wykonawczym była firma Akson Studio.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"