SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Boże Narodzenie w reklamie - 8 tegorocznych spotów bez Mikołaja (wideo)

Choinka, święty Mikołaj, prezenty, śnieg, sanki... Boże Narodzenie nieodmiennie kojarzone jest z tymi symbolami, a reklamy w większości są wierne tej stylistyce. Są jednak spoty odchodzące od tego schematu. Oto osiem tegorocznych kampanii świątecznych innych niż wszystkie.

John Lewis, kampania: Bear And The Hare

Brytyjska sieć domów towarowych John Lewis słynie z tego, że corocznie z okazji świąt wypuszcza spot reklamowy, na którą czeka cała Wielka Brytania. Tym razem animowany film przedstawia parę przyjaciół - niedźwiedzia i zająca, z których ten drugi chce sprawić, by niedźwiedź, który z racji zimowego snu nie zaznał nigdy magii Świąt Bożego Narodzenia, w końcu jej doświadczył. W reklamie wykorzystano utwór „Somewhere Only We Know” wykonywany przez Lily Allen.

Kampanię stworzyła agencja adam&eveDDB.


KFC, kampania: The Taste That Unites

Już zeszłoroczny spot reklamowy marki był podszyty ironią.

W tym roku KFC konsekwentnie poszło za ciosem - film ukazujący szczęśliwych i wyluzowanych ludzi przy wigilijnym stole sugeruje, że Wigilię można celebrować w ulubiony, bo codzienny, sposób.

Za kreację odpowiada londyńska agencja BBH.


Marks Spencer, kampania: Believe In Magic & Sparkle

Po raz pierwszy w swej historii marka umieściła spot najpierw na YouTube, zanim pojawił się on w innych mediach. W filmie nawiązującym do historii Alicji z Krainy Czarów i Czarnoksiężnika Oz wystąpili Helena Bonham-Carter, Rosie Huntington-Whiteley i David Gandy.

Kreację stworzyła agencja RKCR/Y&R.


Bailyes, kampania: Nutcraker

Opera „Dziadek do orzechów” Czajkowskiego stała się pretekstem do opowiedzenia historii rozgrywającej się w gronie baletmistrzów. W filmie udział wzięli Steven McRae, Thiago Soares i Iana Salenko z Baletu Królewskiego w Londynie. Za kreację odpowiada agencja BBH.

Spot pojawił się po raz pierwszy w brytyjskiej telewizji 16 listopada i nie była to data przypadkowa. Tego samego dnia odbyła się też bowiem premierowa emisja w telewizji filmu „Czarny łabędź” Darrena Aronofsky’ego, opowiadającego o rywalizacji dwóch baletnic.

 

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Boże Narodzenie w reklamie - 8 tegorocznych spotów bez Mikołaja (wideo)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dany
A z czym ma się kojarzyć Boże Narodzenie, jak nie właśnie ze Świętym Mikołajem, choinką i prezentami?
Firmy reklamowe już tak nisko upadły, że robiąc reklamy, chcą je tworzyć tak by były do bólu poprawne, by nikogo nie urazić, bo może ktoś nie wierzy w Boga i nie obchodzi świąt Jego narodzenia, albo jest muzułmaninem, co wręcza tylko bombowe prezenty innowiercom?
odpowiedź
User
eso
Europejskie spoty zdecydowanie lepsze od amerykańskiej papki.
odpowiedź
User
KFC
Ale u KFC jest "mikołaj" więc tak trochę tytuł myli ;)
odpowiedź