Cannes: Grand Prix za spoty Nike i Pumy, bez nagród dla polskich firm (wideo)

W filmowych kategoriach festiwalu reklamowego w Cannes nagrody Grand Prix przyznano za spoty Nike i Pumy. Żadnych wyróżnień nie otrzymały natomiast reklamy z Polski.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W kategorii reklamy telewizyjnej do tegorocznego festiwalu Cannes Lions zgłoszono 18 spotów z Polski, a w kategorii warsztatu filmowego - 5. Żadna z tych reklam nie znalazła się jednak na shortlistach.

Grand Prix w kategorii reklamy telewizyjnej zdobył amsterdamski oddział agencji Wieden+Kennedy za spot Nike „Twórz przyszłość”. W reklamie - emitowanej podczas ubiegłorocznego mundialu - wystąpili słynni piłkarze będącymi twarzami promocyjnymi tej marki. Spot został oparty na koncepcji różnych konsekwencji w życiu zawodników, które mają ich zagrania na boisku.

Z kolei w kategorii warsztatu filmowego Grand Prix przyznano reklamie Pumy wymyślonej przez nowojorską firmę Droga5, a wyprodukowanej przez firmę Smuggler. Spot promujący projekt Puma Social pokazuje zwykłych ludzi, którzy w wolnym czasie uprawiają różne hobby zawierające elementy rywalizacji sportowej.

Agencja Droga5 otrzymała również Grand Prix w kategorii Titanium and Integrated - obejmującej kampanie zintegrowane - za akcję promującą wyszukiwarkę Bing z udziałem rapera Jaya-Z. W ramach kampanii fragmenty książki piosenkarza wywieszono w różnych miejscach (w klubach, na billboardach i przystankach, a nawet na specjalnych ubraniach) w 13 największych miastach na świecie. Wszyscy zainteresowani mogli za pomocą serwisu geolokalizacyjnego Binga „zameldować”, że byli w tych miejscach, i stworzyć własne mapy projektu.

W tej kategorii jedyną nominowaną pracą z Polski była kampania „Tajemnice ukryte w obrazach”  przygotowana przez agencję Leo Burnett dla Muzeum Narodowego w Krakowie (szczegółowy opis tej akcji).

Polskie firmy z zakończonego w sobotę 58 Międzynarodowego Festiwalu Reklamowego w Cannes przywiozą trzy srebrne statuetki lwów i dwie brązowe. To lepiej niż rok temu - wtedy firmy z naszego kraju otrzymały dwie srebrne statuetki i jedną brązową.

Nagrodzone dwoma Srebrnymi Lwami zostały layouty prasowe stworzone przez Euro RSCG Warszawa dla odświeżaczy powietrza Air Wick  firmy Reckitt Benckiser (więcej na ten temat). Srebrnego Lwa w kategorii PR - wspólnie z odziałem londyńskim - zdobyło polskie biuro agencji Hill&Knowlton za kampanię internetową o stwardnieniu rozsianym (powstała specjalna strona, pokazująca z czym muszą sobie na codzień radzić osoby chore na tę chorobę). Agencja Euro RSCG Warszawa otrzymała także Brązowego Lwa w kategorii Promo & Activation za kampanię promującą badania mammograficzne (więcej na ten temat). Z kolei Publicis dostał Brązowego Lwa w kategorii Media za kampanię „Ocal dzieci w internecie” przygotowaną dla Fundacji Dzieci Niczyje (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online