SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Carat, OMD, Starcom i UM liderami zestawienia Global Media Agency Wave

Domy mediowe Carat (Dentsu Aegis Network), OMD (Omnicom), Starcom (Publicis Media) i UM (IPG Mediabrands) znalazły się w gronie liderów prestiżowego zestawienia „The Forrester Wave: Global Media Agencies, Q2 2020: The 10 Global Media Agencies That Matter Most and How They Stack Up”.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Raport Global Media Agency Wave opracowywany przez ekspertów z Forrestera, poprzedzony był analizą każdego z zakwalifikowanych podmiotów pod kątem aktualnej oferty, kompetencji strategicznych oraz udziałów w rynku. Badaniu zostały poddane m.in. skuteczność strategii mediowych i planowania mediów, oferta contentowa, poziom globalnych wydatków, uzyskane nagrody i wyróżnienia, a także opinie pracowników.

Do grona liderów, czyli agencji z najwyższymi notami zakwalifikowano agencje: Carat (Dentsu Aegis Network), OMD (Omnicom), Starcom (Publicis Media) i UM (IPG Mediabrands).

Według raportu, dom mediowy UM przewiduje przyszłość consultingu i treści medialnych na dużą skalę. Agencja „ jest dobrym rozwiązaniem dla CMO, którzy chcą strategicznie ujednolicić realizację marketingową; wyjść poza konwencjonalne umieszczanie mediów; i skalować oryginalne, markowe i adresowalne treści.(...) Podoba nam się nacisk agencji na analitykę biznesową przy podejmowaniu decyzji oraz jej przyszłościowe podejście do tworzenia treści”.

OMD wykorzystuje technologię i empatię, aby „odblokować nową wartość”. „OMD jest dobrym rozwiązaniem dla CMO poszukujących łączności z siecią. OMD wykazuje siłę dzięki zunifikowanemu zespołowi planowania, korzystaniu z prywatnych rynków w celu pozyskiwania preferowanych zasobów reklamowych oraz zasobom przeznaczonym na aktywację odbiorców (chociaż niewiele jest dowodów na powszechne przyjęcie tej technologii aktywacji odbiorców przez klientów).(...) Podoba nam się związek między prowadzonym przez empatię procesem planowania strategicznego OMD Design a platformą aktywacji i danych Omni.”

Starcom „stosuje zorientowane na człowieka rozwiązania medialne”. „Starcom jest dobrym rozwiązaniem dla CMO wymagających organizacji mediów w wielu regionach. W porównaniu z innymi agencjami medialnymi, które oceniliśmy, Starcom wykazuje siłę w swoim skoncentrowanym na człowieku podejściu do mediów oraz możliwościach agencji i wydawców, które służą jako AOR dla 10 zintegrowanych zespołów rozwiązań klienckich Publicis Groupe.(...) Podoba nam się skupienie agencji na doświadczeniach skoncentrowanych na człowieku”.

Carat projektuje doświadczenia medialne oparte na ludziach. „Carat dobrze pasuje do organizacji CMO w międzynarodowych firmach potrzebujących globalnych usług medialnych i regionalnych podejść medialnych na rynkach globalnych. W porównaniu z innymi agencjami, które oceniliśmy, Carat wykazuje siłę w podejściu do projektowania opartego na ludziach i wiodącej technologii aktywacji odbiorców (M1 i Merkury). (...) Podoba nam się skupienie Carata na skalowaniu doświadczeń medialnych na ludziach i empatycznym podejściu do planowania. 

Do kategorii „Strong Performers” zakwalifikowano agencje: Zenith (Publicis Media), PHD (Omnicom),  Wavemaker (GorupM), MediaCom (GroupM), Havas Media Group.

Do kategorii „Contenders” trafił natomiast dom mediowy Mindsharre (GroupM).

Agencje mediowe były oceniane na podstawie 29 kryteriów, które pogrupowano w trzy kategorie tzw. wysokiego poziomu: aktualna oferta, strategia, obecność na rynku.

W ocenie Forrester uwzględniono 10 agencji: Carat, Havas Media Group, MediaCom, Mindshare, OMD, PHD, Starcom, UM, Wavemaker i Zenith. Każda z tych agencji spełnia co najmniej dwa z następujących trzech kryteriów włączenia; większość agencji spełnia wszystkie trzy: globalne obroty w wysokości ponad 10 miliardów dolarów, globalny zasięg w sześciu z siedmiu globalnych regionów (agencje uwzględnione w tym raporcie działają w Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej i Południowej, regionie EMEA, Azji i Pacyfiku, Indiach i Chinach) oraz globalne zatrudnienie na poziomie ponad 6 tys. pełnoetatowych pracowników (FTE).

Dołącz do dyskusji: Carat, OMD, Starcom i UM liderami zestawienia Global Media Agency Wave

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl